Tuo metu „Azerbaijan Airlines“ pranešė, kad preliminarūs tyrimai parodė, kad incidentas nutiko „dėl fizinio ir techninio poveikio iš išorės“, skelbia Azerbaidžano valstybinė naujienų agentūra AZERTAC.

Anksčiau apie dronų ataką prieš Grozną, vykdytą tuo metu, kai atskrido „Azerbaijan Airlines“ orlaivis, skelbė žiniasklaida. Rusijos valdžia pirmą kartą patvirtino šį faktą.

„Rosaviacija“ vadovo komentare nieko neužsimenama apie pažeidimus, kuriuos lėktuvui galėjo padaryti priešlėktuvinės gynybos sistemos, bandžiusios numušti ukrainietiškus dronus. Kad į orlaivį pataikė zenitinė raketa, vakar rašė keletas žiniasklaidos priemonių, cituodamos šaltinius Azerbaidžane.

Kazachstane sudužo keleivinis Azerbaidžano oro linijų lėktuvas

„Be to, aplink Grozno oro uostą tvyrojo tirštas rūkas. 500 metrų aukštyje nebuvo matomumo“, – pareiškė D. Jadrovas.

Jo teigimu, lėktuvo pilotas du kartus pamėgino jį nutupdyti Grozne, tačiau bandymai esą buvo nesėkmingi. „Pilotui buvo pasiūlyta leistis kituose oro uostuose. Jis nusprendė skristi į Aktau oro uostą“, – tvirtino „Rosaviacija“ vadovas.

D. Jadrovas pripažino, kad yra „daug įvairių aplinkybių, kurias būtina bendrai ištirti“, bet nepaminėjo veiksmų, kuriuos galėjo atlikti Rusijos kareiviai, atremdami bepiločių ataką. „Esame visiškai pasiruošę atlikti tyrimą bendradarbiaudami su kolegomis“, – patikino jis.

Po lėktuvo sudužimo Azerbaidžano oro linijos sustabdė skrydžius į septynis Rusijos miestus

Penktadienį Azerbaidžano oro linijos pranešė sustabdžiusios skrydžius į septynis Rusijos miestus. Apie tai jos paskelbė po katastrofos, per kurią trečiadienį Vakarų Kazachstane nukrypęs nuo kurso sudužo į Rusiją skridęs lėktuvas.

Aviakompanija pareiškė, kad „atsižvelgė į pirminius katastrofos tyrimo rezultatus (...) ir pavojų skrydžių saugumui“, pasirodžius pranešimams, jog tyrėjai nustatė, kad lėktuvą galėjo numušti Rusijos oro gynybos raketa.

Kazachstane sudužo keleivinis Azerbaidžano oro linijų lėktuvas

Azerbaidžano oro linijų keleivinis lėktuvas „Embraer 190“, skridęs iš Baku į Čečėnijos sostinę Grozną, Kalėdų dieną sudužo vakarų Kazachstane netoli Aktau miesto, žuvo 38 iš 67 juo skridusių žmonių.

Azerbaidžano valstybinė žiniasklaida pranešė, kad katastrofos tyrimą atliekanti Baku Generalinės prokuratūros delegacija vyksta į Grozną.

Po katastrofos Azerbaidžano oro linijos nuo šeštadienio nevykdys skrydžių į Sočį, Volgogradą, Ufą, Samarą, Mineralinius Vandenis, Čečėnijos sostinę Grozną ir Dagestano sostinę Machačkalą, pranešė bendrovė.

Anksčiau Rusijos aviacijos administracija saugumo sumetimais vėl laikinai uždarė kelis šalies oro uostus, lėktuvai negalėjo nei išskristi, nei leistis. Išsamesnės informacijos agentūra nepateikė. Rusijos oro uostai dažnai laikinai nutraukia veiklą, kai per Ukrainos dronų atakas dislokuojama oro gynyba.

Azerbaidžano oro linijos pranešė, kad penktadienį į Baku grįžo lėktuvas, nes buvo uždaryta oro erdvė virš Rusijos Mineralinių Vandenų oro uosto Šiaurės Kaukaze, į kurį jis skrido.

Pranešta, kad Azerbaidžano oro linijų lėktuvai ir toliau skraidys į Maskvą, Sankt Peterburgą, Kazanę, Astrachanę, Jekaterinburgą ir Novosibirską.

Kazachstano oro linijų bendrovė „Qazaq Air“ saugumo sumetimais mėnesiui sustabdė skrydžius iš sostinės Astanos į Rusijos Jekaterinburgo miestą Urale, tačiau tęsia skrydžius į Omską ir Novosibirską Sibire, sakoma pranešime.

Iš Azerbaidžano – reikalavimas atsiprašyti

Azerbaidžaniečių įstatymų leidėjas Rasimas Musabekovas paragino Rusiją atsiprašyti už incidentą.

„Jie turi tai pripažinti, nubausti kaltininkus, pažadėti, kad tokie dalykai nepasikartos, pareikšti apgailestavimą ir sumokėti kompensacijas“, – interviu naujienų agentūrai AFP sakė R. Musabekovas. „Mes laukiame, kad Rusija tai padarys“, – pridūrė jis.

R. Musabekovas sakė, kad lėktuvas „buvo pažeistas danguje virš Grozno ir paprašė leidimo skubiai leistis“. „Pagal visas aviacijos taisykles jie turėjo tai leisti ir organizuoti“, – sakė jis.

Tačiau lėktuvui nebuvo leista leistis Grozne ar netoliese esančiuose Rusijos oro uostuose ir jis buvo „pasiųstas toli“ per Kaspijos jūrą į Kazachstaną su „išjungtu GPS’u“, sakė R. Musabekovas.

Jei oro gynyba veikė netoli Grozno oro uosto, „jie turėjo uždaryti oro erdvę, lėktuvas turėjo būti apsuktas, kai artėjo prie Grozno. Kodėl tai nebuvo padaryta?“ klausė Azerbaidžano įstatymų leidėjas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)