„Estonia“ nuskendo 1994 metų rugsėjo 28 dieną per smarkią audrą pakeliui iš Talino į Stokholmą. Per šią katastrofą žuvo 852 iš 989 keltu plaukusių žmonių.
Katastrofai ištirti sudaryta tarptautinė komisija savo 1997 metais pristatytoje ataskaitoje nurodė, kad nelaimės priežastis buvo kelto konstrukcijų gamybos trūkumai. Pirmgalis neatlaikė bangų smūgių, ir laivas nuskendo per 20 minučių.
Prancūzijos teismas spręs, ar laivų statybos bendrovė „Meyer Werft“ ir Prancūzijos sertifikavimo agentūra „Bureau Veritas“, 1994 metais dukart tikrinusi keltą, turi išmokėti kompensacijas 1 116 ieškovų.
Ieškovams atstovaujantis advokatas Maxime'as Cordier sakė, kad teismas nuspręs, „kas atsakingas už aplaidumą statant ir eksploatuojant laivą“.
Prireikė daugiau nei 25 metų, kad Prancūzijos teisinė sistema imtųsi šios bylos. Anot M. Cordier, ieškovai reikalauja daugiau nei 40 mln. eurų už patirtą psichologinę žalą.
Po nelaimės Estijos ir Švedijos laivybos kompanija, kuriai priklausė „Estonia“, sutiko sumokėti 130 mln. eurų atlyginti nuostolius katastrofą išgyvenusiems asmenims bei aukų artimiesiems.
Teismo posėdžiai vyks penktadienį ir pirmadienį Paryžiaus pakraštyje, netoli „Bureau Veritas“ būstinės. Nutartis turėtų būti paskelbta liepą.
Ieškovai sieks įtikinti teismą, kad kelto konstrukcija kėlė pavojų dėl atidarymo mechanizmo pirmagalyje, turėjusio užtikrinti greitą transporto priemonių išvažiavimą iš kelto.
„Estonia“ guli Baltijos jūroje 85 metrų gylyje ir yra nepasiekiamas narams.