„Negaliu patikėti, kad neliko visos šeimos“
Vienas iš katastrofą išgyvenusiųjų – 33 metų „Jeju Air“ oro linijų skrydžių palydovas. Jis teigia, kad sąmonę atgavo tik ligoninėje, informuoja naujienų agentūra „Yonhap“, cituodama ligoninės, kur ir gydomas nukentėjusysis, vadovą Ju Woong, skelbia BBC.
Pirmiausia skrydžių palydovas buvo nuvežtas į už maždaug 25 kilometrų nuo oro uosto esančią ligoninę Mokpo mieste, tačiau vėliau perkeltas į gydymo įstaigą Seule. Ligoninės vadovo teigimu, asmuo sąmoningas ir gali kalbėti, „atminties sutrikimų nepastebima“. Daugybinius lūžius patyręs jaunas vyras gydomas intensyviosios terapijos skyriuje, jo būklė išlieka sudėtinga dėl gresiančių komplikacijų.
68 metų Jang Gu Ho kartu su šoko ištikta žmona į nelaimės vietą atskubėjo iš savo namų Mokpo mieste. Sunkiai rinkdamas žodžius vyras pasakojo, kad lėktuve buvo penki iš atostogų grįžtantys giminaičiai: žmonos sesuo, jos dukra su vyru ir du anūkai. „Nerandu žodžių apibūdinti, ką dabar jaučiu. Tarsi perkūnas iš giedro dangaus“, – sakė jis.
Žurnalistai pakalbino ir 78 metų Maeng Gi Su – garbaus amžiaus vyras per aviakatastrofą neteko sūnėno ir abiejų jo sūnų. Jie skrido švęsti ypatingos progos – jaunėlis puikiai išlaikė stojamuosius universiteto egzaminus. Ši kelionė buvo tėčio dovana svarbia proga: „Negaliu patikėti, kad neliko visos šeimos. Mano širdis plyšta iš skausmo.“
Kaip rašo BBC, oro uosto laukimo salėje tvyrojo didžiulė įtampa. Buvo girdėti, kaip gedinčios šeimos net šaukė ant pareigūnų. Žmones suerzino tai, kad kūnų atpažinimas taip ilgai užtruko.
Ekspertai ragina susilaikyti nuo spekuliacijų
CNN kalbinti ekspertai sako, kad nelaimę galėjo lemti problemos su lėktuvo važiuokle – panašu, kad prieš leidžiantis ji nesuveikė kaip turėtų. Aviacijos specialistų teigimu, tikslų atsakymą pavyks gauti tik surinkus visus reikiamus įrodymus. Vietos pareigūnai kelia versiją, kad orlaivį galimai pražudė paukščių pulkas.
Ugniagesių tarnybos vadovas Lee Jeong Hyun informavo žiniasklaidą, kad galima nelaimės priežastis – „prastos oro sąlygos arba paukščiai“. Pažymima, kad filmuotoje katastrofos medžiagoje matomas giedras dangus.
Buvęs JAV Federalinės aviacijos administracijos saugos inspektorius Davidas Soucie mano, kad „spekuliacijos – didžiausias tyrėjų priešas“: „Ne veltui viskas, kas susiję su orlaivių incidentų tyrimais, yra taip saugoma. Informacija yra saugoma. Apie tokius dalykus neatsakingai spekuliuoti nevalia.“
Tą patį akcentuoja ir CNN kalbintas aviacijos sektoriaus konsultantas Scottas Hamiltonas, raginantis Pietų Korėjos pareigūnus susilaikyti „nuo deklaratyvių pareiškimų ir neatsargių išvadų“.
„Airline News“ redaktoriaus Geoffrey’io Thomaso teigimu, „Boeing 737-800“ – vienas iš plačiausiai naudojamų orlaivių pasaulyje, kiekvienas per dieną atlieka vidutiniškai keturis ar penkis skrydžius: „Tai patys patikimiausi orlaiviai pasaulyje, naudojami jau dvidešimt metų. Visi žino, kaip jie veikia. Viskas labai paprasta ir kokybiška. O techninis aptarnavimas Pietų Korėjoje – toks pats kokybiškas kaip ir bet kur kitur pasaulyje. Neaišku, kas leidžiantis nutiko važiuoklei, ar ji nesuveikė, ar suveikė tik iš dalies. Manau, kad tyrimo metu šiam klausimui ir bus skiriamas didžiausias dėmesys.
„Jeju Air“ vadovas pateikė savą versiją
Kaip teigia „Jeju Air“ vadovų komandos atstovas Song Kyung Hoon, kurį cituoja naujienų agentūra „Yonhap“, tikslią nelaimės priežastį pavyks sužinosi tik nuodugniai ištyrus tam tikrus klausimus.
Jis pridūrė, kad bendrovės orlaivių techninis aptarnavimas vykdomas pagal griežtą grafiką, tad jis neturi nė menkiausių abejonių – pro akis negalėjo pralysti joks techninis neskandumas.
„Kol kas sunku pasakyti, kodėl įvyko ši tragedija. Turime palaukti oficialių atsakingų tarnybų išvadų“, – per spaudos konferenciją pareiškė „Jeju Air“ vykdomasis direktorius Kim Yi Bae.