Netoli katastrofos vietos esančio Termini Imerese miestelio prokurorai antradienį daugiau nei dvi valandas tardė 51-erių metų amžiaus jachtos kapitoną Jamesą Cutfieldą, kilusį iš Naujosios Zelandijos.
Pranešama, kad prie nuskendusios jachtos dirbantys narai jau rado visų dingusių žmonių palaikus. Jungtinės Karalystės (JK) technologijų verslininkas Mike’as Lynchas, jo paauglė dukra Hannah Lynch, „Morgan Stanley International“ pirmininkas Jonathanas Bloomeris, jo žmona Judy ir „Clifford Chance“ advokatas Chrisas Morvillo bei jo žmona Neda buvo laikomi dingusiais be žinios nuo pirmadienio ryto, kai jachta nuskendo. Jachtos virtuvės šefo Recaldo Thomaso kūnas buvo aptiktas netrukus po superjachtos nuskendimo.
Šeštadienį paskelbta, kad tyrėjai svarsto ir žmogžudystės versiją, bandydami išsiaiškinti, dėl ko nuskendo superjachta ir žuvo septyni žmonės, nors šiuo metu niekas konkrečiai nėra įtariamas. Tyrėjai pabrėžia, kad tyrimas yra ankstyvoje stadijoje, todėl šiuo metu neatmetama niekas.
69-erių metų amžiaus kapitonas Karstenas Borneris pirmasis nuskubėjo į pagalbą jachta plaukusiems žmonėms: „Dar neteko matyti, kad tokio dydžio laivas taip greitai nuskęstų. Vos po keleto minučių jo nebebuvo vandens paviršiuje.“
Anksčiau skelbta, kad gelbėtojai vadovaujasi prielaida, kad jachtą sparčiai nuskandino vandens viesulas. Tas faktas, kad kiti netoliese buvę laivai, pavyzdžiui, nedidelis K. Bornerio laivas, nenuskendo, rodo, jog stichijos šėlsmas buvo itin lokalizuotas.
Kaip rašo dienraštis „La Repubblica“, jachtą apžiūrėję narai nurodė, kad jos liukas atidarytas, tačiau šios informacijos nepatvirtino pareigūnai. Jeigu ji teisinga, pro liuką į jachtą galėjo patekti didelis vandens kiekis ir ją destabilizuoti.
Gabrielie Bruni, du kartus Amerikos taurėje dalyvavęs jūreivis, treniravęs Italijos olimpinę komandą, sakė: „Esant atviram liukui tokioje jachtoje kaip „Bayesian“ nedidelis vandenis kiekis daug bėdų nepridarys, bet stiprios audros atveju į vidų patektų labai daug vandens. Logiška, kad pro kažkur į jachtą pateko didelis kiekis vandens, priešingu atveju ji nebūtų taip greitai nuskendusi.“
Kiti šaltiniai Italijos žiniasklaidai sakė, kad jachtos mobilusis kilis buvo iš dalies pakeltas. Remiantis laivų statyklos „Perini Navi“, kurioje buvo pastatyta ši superjachta, duomenimis, „Bayesian“ turėjo sistemą, leidžiančią nuleisti kilį į iki 10 metrų gylį.
„Akivaizdu, kad nuleistas kilis būtų suteikęs daugiau stabilumo kilus smarkiam vėjui, – pakomentavo G. Bruni. – Vis dėlto taip pat derėtų pasakyti, kad tokios jachtos neretai negali visiškai nuleisti mobiliojo kilio, ypač būdamos netoli uosto. 10 metrų gylyje esantis kilis galėtų lengvai įstrigti tarp ant dugno esančių uolų.“
36-erių metų amžiaus žvejas iš Portičelo Fabio Cefalu, vienas pirmųjų pabandęs padėti „Bayesian“ įgulai, sakė, kad į uostą atvyko 3.30 val. vietos laiku ir ruošėsi plaukti žvejoti, kai pamatė pirmuosius žaibų blyksnius.
„3.55 val. kilo mini tornadas, – sakė jis. – Uosto prieplauka pakeitė jo kryptį, ir tornadas smogė jachtai.“
„Bayesian“ nuskendo maždaug apie 4.10 val. Vietos žvejo padarytoje nuotraukoje užfiksuota akimirka, kai iš jachtos gelbėjimosi plausto buvo paleista signalinė raketa (4.35 val.).
Nuotraukos autorius Francesco Lo Coco sakė: „Išėjau į balkoną, nes uoste prišvartuoti du mano laivai, nerimavau dėl artėjančios audros. Staiga pamačiau, kaip jachta supasi ant bangų. Čiupau telefoną ir padariau nuotrauką. Signalinė raketa buvo paleista jachtai jau grimztant į dugną.“
Tyrėjai bando nustatyti, kodėl didžioji dalis įgulos išgyveno, o šeši svečiai ir virtuvės šefas – žuvo.
Palermo universiteto Ekonomikos mokslų katedros transporto ir turizmo teisės ekspertas Nicola Romana „La Repubblica“ sakė: „Incidentų jūroje atveju pagrindinė priežastis beveik visada yra žmogiška klaida. Šį kartą vaidmenį suvaidino ir stichija. Tokio dydžio laivo įgula turi būti pasiruošusi viskam.“
„Tokios jachtos kaip „Bayesian“ kapitonas ir įgulos nariai atrenkami tikrai neatsitiktinai. Tai geriausi savo srities specialistai pasaulyje. Jeigu kyla audra, kapitonas ir įgula pirmiausia privalo imtis visų būtinų priemonių katastrofai išvengti, – pabrėžė G. Bruni. – Staiga prasidėjusi audra ar mini tornadas tikriausiai juos užklupo netikėtai, kai jie bandė pasirūpinti keleivių saugumu, bet, deja, laiku nespėjo to padaryti. Žinoma, kol kas tai tik spėlionės. Turėsime palaukti tyrimų pabaigos, kad suprastume incidento priežastis.“
„Kalbant apie incidento aplinkybes, aš nusiteikęs skeptiškai, – pridūrė jis. – Jeigu tą naktį kas nors būtų manęs paklausęs, kokiame laive norėčiau būti siaučiant audrai, bučiau pasirinkęs Bayesian.“