Eismas kanalu, kuriuo gabenama daugiau kaip 10 proc. pasaulio prekių srautų, vėl pajudėjo pirmadienį vakare, kai padedant tarptautiniams gelbėjimo ekspertams, 200 tūkst. tonų sveriantis laivas „MV Ever Given“ buvo pasuktas.

„Visi laivai, laukę eilėje nuo tada, kai „Ever Given“ užplaukė ant seklumos, jau praplaukė“, – sakoma SCA vadovo Osamos Rabie pranešime.

Dėl kanale įstrigusio japonams priklausančio laivo į šiaurę ir pietus sudarė daugiau nei 420 laivų, gabenančių milijardinės vertės krovinius, eilė.

O. Rabie pripažino, kad kanalo užblokavimas, įvykęs laivui nukrypus nuo kurso per smėlio audrą, sukėlė riziką Egipto tarptautinei laivybai ir reputacijai.

Egipto institucijų atstovai nurodė, kad milžiniško laivo išlaisvinimas tapo šalies inžinerinių ir gelbėjimo pajėgumų patvirtinimu.

Pasak O. Rabie, „devyniasdešimt devyni procentai“ darbuotojų, dalyvavusių laivo nukėlime nuo seklumos, buvo egiptiečiai.

Egipto prezidentas Abdel Fattahas al Sisi antradienį pažadėjo, kad šalis nupirks įrangos, padėsiančios ateityje išvengti Sueco kanalo blokavimo.

Laivininkystės žurnalas „Lloyd's List“ pranešė, kad incidentas per dieną sulaikydavo maždaug 9,6 mlrd. dolerių (8,15 mlrd. eurų) vertės krovinių, gabenamų tarp Azijos ir Europos.

Kanalas yra ekonomiškai gyvybiškai svarbus Egiptui, kuris prarado nuo 12 iki 15 mln. JAV dolerių pajamų už kiekvieną vandens kelio blokavimo dieną, teigia kanalo valdyba.

2020 metais kanalu plaukė beveik 19 tūkst. laivų – kiek daugiau nei 50 laivų per dieną.

Visgi Egipto prezidentas ir uosto direkcija atmetė tolesnį pietinio kanalo ruožo, kuriame įstrigo laivas, plėtros klausimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)