Tai antra per mažiau nei metus laivų avarija prie Mauricijaus: liepos mėnesį ant rifo užplaukus tanklaiviui į vandenyną ištekėjo 1 000 t degalų. Tai buvo didžiausia ekologinė katastrofa per šalies istoriją.

Žvejybos ministras Sudheeras Maudhoo sakė, kad su Kinijos vėliava plaukiojančio tralerio „Lurong Yuan Yu“ kapitonas nelaimės signalą pasiuntė vėlyvą sekmadienio popietę.

Gyventojai pasakojo, kad iš žvejybinio laivo, įstrigusio į šiaurės vakarus nuo pagrindinės salos netoli sostinės Port Luiso, buvo paleista signalinių raketų.

„Pirmiausia reikia išpumpuoti visą laive esantį mazutą“, – vėlai sekmadienį žurnalistams sakė S. Maudhoo. Jis pridūrė, kad laive nėra jokio krovinio, bet jo rezervuaruose esama 130 t mazuto ir 5 t tepalų.

Į įvykio vietą atsiųsta karių ir pakrančių apsaugos pareigūnų, išskleistos plūduriuojančiosios užtvaros tam atvejui, jei reiktų neleisti naftos dėmei pasiekti krantą.

Liepos 25-ąją Japonijos įmonėms priklausantis balkeris „MV Wakashio“ su 4 tūkst. t degalų užplaukė ant koralinio rifo, o po daugiau kaip savaitės iš jo ėmė lietis degalai, sukeldami pavojų saugomam jūrų parkui su mangrovių miškais ir nykstančiomis rūšimis.

Kol vyriausybė paskelbė skubų pagalbos prašymą tarptautinei bendrijai, degalų dėmė pasiekė krantus ir užteršė trapias mangrovių bei koralinių rifų ekosistemas.

Savanorių armija valė pakrantes, bet iš laivo toliau liejosi degalai ir galiausiai jų išsiliejo daugiau kaip 1 tūkst. tonų.

Naftos išsiliejimas jaunavedžių ir turistų pamėgtam, nuo turizmo labai priklausomam Mauricijui yra ir aplinkosauginė, ir ekonominė katastrofa.

„MV Wakashio“ avarija buvo beprecedentė 1,3 mln. gyventojų turinčiam Mauricijui, kur daug žmonių pragyvena iš turizmo ir žvejybos. Tuo metu dešimtys tūkstančių žmonių protestavo dėl vyriausybės veiksmų reaguojant į šią krizę.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)