Paroda Kinijos Guangdongo provincijoje prie Džuhajaus miesto prasidės lapkričio 12-ąją.
Tai bus pirmasis kartas, kai parodoje, tapusioje Kinijos vizitine kortele ir didžiulio Pekino žingsnio į priekį vystant karinę aviaciją įrodymu, bus pristatytas „Suchoi Su-57“ .
Vienas „Su-57“, kurį Kremlius reklamuoja kaip moderniausią šiuo metu turimą „penktosios kartos slapųjį naikintuvą“, dalyvaus gyvame pristatyme, o kitą versiją bus galima apžiūrėti ekspozicijoje kaip statišką eksponatą. Maskva labai suinteresuota rasti pirkėjų šiam naikintuvui, tačiau dėl Vakarų sankcijų gamintis jų dideliais kiekiais negali.
Naikintuvas jau sulaukė nemažai kritikos ir pašaipų. Nors prekyba šiais orlaiviais dar net neprasidėjo, bet „TikTok“ platformoje jau apstu jo nuotraukų, o socialinių tinklų naudotojai nedelsė pradėti „Su-57“ lyginti su kinų gamybos „Chengdu J-20 Mighty Dragon“ – Pekino penktosios kartos naikintuvu.
Taip galėjo nutikti ir dėl to, kad Kremlius į parodą Kinijoje nusprendė atsiųsti „Su-57“ prototipą, o ne gamyklinį modelį, tad aviacijos entuziastai netruko aptikti daugybę dizaino problemų ir kitų plika akimi matomų klaidų bei trūkumų. Galima paminėti daugybę fiuzeliažo varžtų ir netolygių sujungimų.
„Kiek daug varžtų: žvilgsnis iš arčiau į Rusijos penktosios kartos naikintuvą „Su-57“ Džuhajaus aviacijos parodoje“, – tinkle X rašo atviras karinių naujienų šaltinis „Clash Report“ ir dalijasi savo pastebėjimais.
Kalbama, esą Maskva padarė klaidą neužkirtusi kelio žiūrovams iš arčiau apžiūrėti naikintuvą, nes šie suskubo jį filmuoti, fotografuoti bei dalintis įrašais socialiniuose tinkluose. Kitaip tariant, Kremlius nesukontroliavo naratyvo ir praleido progą pirmasis pasidalinti „tobulu tobulo“ naikintuvo pristatymu – neplanuotai parodė tikrovę, kurios Kinijos socialinių tinklų bendruomenė tikrai nepraleido pro akis.
„Kinijos socialinė žiniasklaida gana šovinistinė. Dabar Kinija pasigamino naikintuvų, kuriuos laiko geresniais už rusų“, – paaiškino technologijų pramonės ir socialinės žiniasklaidos analitikas iš „Recon Analytics“ Rogeris Entneris.
Tarsi Rusijai ir būtų dar nepakankamai sunku varžytis su Kinija dėl pirkėjų užsienyje dėmesio – juk toks ir buvo naikintuvo atgabenimo į parodą tikslas: rasti pirkėjų.
„Rusijos naikintuvas, remiantis esminiais aeronautikos principais, gal sukonstruotas ir gerai, bet gamybos technologija ir panaudotos medžiagos gana prastos“, – paaiškino „New Haven“ universiteto nacionalinio saugumo profesorius, mokslų daktaras Matthew Schmidtas.
Kinijos socialiniuose tinkluose pasirodę komentarai apie rusų naikintuvą gali būti panaudoti ir bandant paneigti ilgą laiką gyvuojantį mitą, esą, Pekinas atsilieka nuo Vakarų, rašo „Forbes“.
„Kinijos lėktuvai sparčiai tobulėja ir sparčiai vejasi Jungtinių Valstijų lėktuvus, tačiau jiems ir toliau klijuojama stigma, kad yra prastesni nei iš tikrųjų. Tai lėmė sparčiai besivystančių kinų sistemų nesibodėjimas vogti ir skolintis kitų šalių technologijas, kai gamybos technologijos dar negalėjo su jomis lygintis“, – pridūrė M. Schmidtas.
„Taigi, XXI amžiaus pradžioje pagaminti orlaiviai buvo prasti, nes trūko gamybos ir medžiagų technologijų. O pinigų vogti technologijas ir nesėkmingai bandyti tobulinti gamybą, kol galiausiai įvyko persilaužimas, netrūko“, – paaiškina ekspertas.
„Rusija tam pinigų niekada neturėjo, o dabar gamybos technologijas dar stabdo ir sankcijos. Galiausiai Rusijos karinė kultūra pernelyg išdidi pripažinti, kaip smarkiai atsilieka, nors tai greičiausiai ir būtų pirmasis žingsnis bandant pasivyti konkurentus“, – pridūrė M. Schmidtas.