Tarp galimų lėktuvo sudužimo Pamaskvėje priežasčių minimos ne tik prastos oro sąlygos, bet ir ekipažo klaidos. Apie tai naujienų agentūrai TASS pranešė su avarinėmis tarnybomis susijęs šaltinis.

„Orlaivio An-148 sudužimo Maskvos srityje priežastimi galėjo būti oro sąlygos, ekipažo klaida, taip pat techniniai lėktuvo gedimai“, – sakė agentūros kalbintas asmuo ir pridūrė, kad oro sąlygos tuo metu tikrai nebuvo ekstremalios.

„Lėktuvas pagamintas mažiau nei prieš aštuonetą metų. Anksčiau jis buvo eksploatuotas oro transporto bendrovės „Rossija“. Tada juo buvo vykdomi įvairūs skrydžiai; būta reisų ir į užsienio šalis.

Kiek vėliau orlaivis buvo perleistas oro vežėjui „Saratov Airlines“, – agentūrai „Interfax“ dėstė su pagalbos tarnybomis susijęs šaltinis.

Remiantis kanalo „Mash“ šaltinių duomenimis, prieš katastrofą buvo užfiksuoti gana neįprasti skrydžio rodmenys.

Iš pradžių laineris pakilo į maždaug 1,8 tūkst. metrų aukštį ir išvystė 600 km/h greitį. Po kiek laiko dėl nežinomų priežasčių lėktuvas ėmė leistis – iš pradžių iki 1,5 tūkst. metrų aukščio.

Vėliau jis vėl pakilo į 1,8 tūkst. metrų aukštį, o tada staigiai ėmė leistis žemyn.

Vėliausiai užfiksuotas 900 metrų aukščio parodymas. Po šių manevrų orlaivis An-148 dingo iš radarų ekranų.

„Iš pradžių kažkas sprogo po sparnu ir šis užsidegė. Tada įvyko dar vienas sprogimas ir lėktuvas staigiai ėmė kristi žemyn. Visi matė tą sprogimą. Viskas įvyko labai greitai“, – kanale „Mash“ pasakojo lėktuvo katastrofą matęs asmuo.

Leidinio „Echo Moskvy“ kalbintas Rusijos oro linijų bendrovės „Aeroflot“ lakūnas Andrejus Litvinovas sakė, kad sudužęs orlaivis yra gana senas, tačiau anksčiau jokių incidentų jį eksploatuojant nekildavo.

„An-148 – gana senas lėktuvas – tokiais skraidoma jau seniai. Kalbėdamas apie jų patikimumą turiu pasakyti, kad bent pats negirdėjau jokių su jais susijusių rimtų incidentų“, – sakė „Aeroflot“ lakūnas.

A. Litvinovas mano, kad visus senus sovietinių laikų lėktuvus būtina pakeisti nauja technika.

„Jie savo jau atgyveno. Kadaise šis lėktuvas buvo geras ir patikimas. Pasenusios technikos būtina atsikratyti. Reikia įsigyti naujos“, – įsitikinęs jis.

A. Litvinovas pridūrė, kad šiuo konkrečiu atveju apie katastrofos priežastis kalbėti dar labai sunku. Jis taip pat užsiminė, kad oro sąlygos vargu ar galėjo lemti lėktuvo, kuris turėjo būti apdorotas nuo apledėjimo apsaugančiomis priemonėmis, sudužimą.

Rasta daug žuvusiųjų

Rusų lėktuvo katastrofos vietoje Maskvos regione rasta daug žuvusiųjų, naujienų agentūrai „Interfax“ sakė informuotas šaltinis.

„(Įvykio) vietoje daug kūnų ir palaikų fragmentų“, – sakė jis.

Anksčiau agentūra pranešė, kad Maskvos regione sekmadienį netrukus po pakilimo iš Domodedovo oro uosto sudužo bendrovės „Saratov Airlines“ keleivinis lėktuvas „Antonov An-148“.

Lėktuvas su 65 keleiviais ir šešiais įgulos nariais skrido į Orską Orenburgo srityje.

Gelbėtojų automobiliai negalėjo pasiekti katastrofos vietos – gelbėtojams iki jos teko eiti pėsčiomis, sakė šaltinis.

Rusijos transporto ministerija pranešė dėl lėktuvo katastrofos tirianti kelias versijas, įskaitant oro sąlygas ir žmogiškąjį faktorių. Meteorologai nurodė, kad tame rajone snigo, buvo debesuota, pūtė nestiprus vėjas.

Tuo tarpu Orenburgo srities gubernatoriaus atstovas pranešė, kad lėktuve buvo daugiau kaip 60 šio regiono gyventojų.

Liudininkai gelbėjimo tarnyboms pranešė, kad lauke Ramenskojės rajone liepsnodamas nukrito lėktuvas.

Rusijos nepaprastųjų situacijų ministerijos interneto tinklapyje paskelbtas sekmadienį Pamaskvėje sudužusio lėktuvo keleivių ir įgulos narių sąrašas.

Remiantis šiuo sąrašu, lėktuvu skrido 71 žmogus: 65 keleiviai ir šeši įgulos nariai. Orenburgo srities gubernatoriaus atstovas kiek anksčiau pranešė, visi sudužusio lėktuvo keleiviai buvo iš šios srities. Pasak jo, kitų Rusijos sričių gyventojų ar užsieniečių jame nebuvo.

Nepaprastųjų situacijų ministerijos atstovai taip pat pranešė, kad „An-148“ katastrofos vietoje rasta šio lėktuvo „juodoji dėžė“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (896)