129-uoju reisu iš Sietlo į Pekiną skridusio lėktuvo pirmosios klasės keleivis, 23 metų Josephas Danielis Hudekas IV, maždaug 45-ąją skrydžio minutę stumtelėjo priekines avarinio išėjimo duris, čiupo už rankenos ir pabandė jas atidaryti, rašo BBC.

Federalinio tyrimų biuro (FTB) ataskaitoje apie šį incidentą teigiama, kad lėktuvo „Boeing 767“ salone tuomet kilo grumtynės: dvi stiuardesės „sučiupo J. D. Hudeką, mėgindamos jį sulaikyti ir užkirsti kelią jo pastangoms atidaryti duris“.

Pasak ataskaitos, J. D. Hudekas sugebėjo nustumti stiuardeses ir grįžo prie durų. Jam pavyko pasukti rankeną iki pusinės pozicijos, kai durys jau lieka nesaugios.

Viena iš stiuardesių FTB agentui pasakojo, kad „90 laipsnių kampu pasukta svirtis įspėja pilotą, kad durys yra nesaugios“ ir kad „su tokiomis durimis skrendant nedideliame aukštyje, egzistuoja galimybė, kad durys atsidarys“.

Kiek šiuose teiginiuose yra tiesos? Ar įsiaudrinęs keleivis tikrai galėjo atidaryti duris? Taip, tai gana tikėtina.

Sario universiteto aviacijos inžinerijos vyresnysis dėstytojas, mokslų daktaras Davidas Birchas teigia, kad orlaivių durys būna sukurtos taip, jog jas prispaustų aukštesnis slėgis lėktuvo viduje. Tačiau „paprastai slėgis orlaivio viduje būna žemesnis už įprastas jūros lygio sąlygas, taigi iš tikrųjų slėgis duris užspaudžia tik didesniame aukštyje“.

Pasak D. Bircho, jeigu J. D. Hudekui būtų pavykę atidaryti duris, šis veiksmas būtų aktyvavęs pripučiamas čiuožyklas. Jos būtų išsiskleidusios, bet lėktuvui skrendant šimtų kilometrų per valandą greičiu, šias čiuožyklas veikiausiai būtų nuplėšęs priešpriešinis vėjas. Jei durys būtų pravertos, slėgis lėktuvo viduje šiek tiek nukristų.

Tačiau minimas lėktuvas skrido nedideliame aukštyje, todėl šių slėgio pakitimų net nebūtų pakakę tam, kad iššoktų deguonies kaukės. Tiesa, lėktuve būtų padidėjęs triukšmas, pakilęs vėjas ir nukritusi oro temperatūra (tačiau ji nebūtų nukritusi žemiau nulio laipsnių pagal Celsijų).

Aviacijoje taip pat reikalaujama, kad lėktuvas galėtų skristi ir saugiai nutūpti su pravertomis durimis. Jei durys atidaromos skrydžio metu, jos privalo nesukelti pavojaus keleiviams ar pačiam orlaiviui.

Kaip, anot FTB ataskaitos, baigėsi incidentas 129 reiso lėktuve? J. D. Hudeko nustumtos stiuardesės įspėjo pilotą ir kreipėsi pagalbos į kitus lėktuvo keleivius, o tada vėl stojo į kovą su įsisiautėjusiu keleiviu.

Teigiama, kad J. D. Hudekas kumščiais pradėjo talžyti stiuardeses ir „mažiausiai vienam į pagalbą atėjusiam keleiviui trenkė per galvą raudono desertinio vyno buteliu“.

Per šias grumtynes viena iš stiuardesių pačiupo du vyno butelius ir taip pat vožė J. D. Hudekui per galvą. Mažiausiai vienas butelis nuo smūgio sudužo.

Tačiau netgi tai nesustabdė J. D. Hudeko. Vyras buvo prismaugtas, bet sugebėjo išsilaisvinti. Netrukus jį užgriuvo ir surišo kiti keleiviai.

Praėjus maždaug dviem valandoms nuo pakilimo, lėktuvas, kuriuo skrido 210 keleivių ir 11 įgulos narių, apsisuko ir grįžo į Sietlą.

Į lėktuvą įlipę policijos pareigūnai sulaikė J. D. Hudeką.

„Delta Air Lines“ išplatino štai tokį pranešimą spaudai: „129-uoju reisu skridęs lėktuvas dėl vieno saugumo incidento su keleiviu grįžo į Sietlą. Šis keleivis skrydžio metu buvo sutramdytas ir, lėktuvui nusileidus Sietle, buvo sulaikytas teisėsaugos pareigūnų be jokių tolesnių incidentų“.

J. D. Hudekui buvo pateikti kaltinimai trukdžius įgulos nariams ir ketvirtadienį jis turi pasirodyti teismo posėdyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (85)