Pranešama, kad eismas Sueco kanalu atnaujinamas.
„Admirolas Osama Rabie, Sueco kanalo valdybos (SCA) vadovas, paskelbė, kad atnaujinama laivyba Sueco kanalu“, – sakoma SCA pranešime.
Kiek anksčiau laivybos stebėsenos tinklalapiai rodė, kad „Ever Given“ buvo vėl pasisukęs skersai ir blokavo kanalą.
Sueco kanalo administracija pareiškime nurodė, kad milžiniškas laivas pirmadienį buvo visiškai išlaisvintas ir kad atnaujinta laivyba Sueco kanalu.
Kanalo techninės priežiūros paslaugas teikianti įmonė taip pat patvirtino, kad „Ever Given“ nebėra įstrigęs.
„Leth Agencies“ tviteryje parašė: „Be galo džiaugiamės galėdami patvirtinti, kad Sueco kanalo administracija ir personalas sėkmingai išlaisvino „M/V EVER GIVEN“. Šiuo metu laivas yra pakeliui į Didįjį Kartųjį ežerą. Jis nebėra įstrigęs.“
Naktį keli žemsiurbiai išvalė aplink „MV Ever Given“ 27 000 kubinių metrų dumblo ir smėlio, o buksyrai mėgino jį nutempti.
Pirmadienio rytą skelbta, kad „MV Ever Given“ pajudėjo, jis buvo nutemptas nuo seklumos.
400 metrų ilgio su Panamos vėliava plaukiojantis laivas „MV Ever Given“ antradienį užstrigo skersas kanale, užtverdamas bet kokį judėjimą šiuo vandens keliu, smarkiai sutrumpinančiu kelią tarp Azijos ir Europos bei Šiaurės Amerikos plaukiojantiems laivams.
Anot „Lloyd's List“, bendrai viena Sueco kanalo uždarymo diena sutrikdo daugiau kaip 9 mlrd. dolerių (7,6 mlrd. eurų) vertės prekių judėjimą šiuo vandens keliu. Ketvirtadalis kasdienio eismo Sueco kanalu yra susijęs su konteineriniais laivais, tokiais kaip „Ever Given“.
2018 metais pastatytas kone 400 m ilgio ir 59 m pločio „MV Ever Given“ yra tarp didžiausių prekinių laivų pasaulyje ir vienu metu gali gabenti maždaug 20 tūkst. konteinerių. Anksčiau jis buvo Kinijos uostuose ir plaukia į Roterdamą Nyderlanduose.
1869 metais atidarytas Sueco kanalas yra svarbus kelias naftai, gamtinėms dujoms ir kroviniams gabenti. Juo keliauja 10 proc. visų tarptautinės jūrų prekybos krovinių.
BBC verslo korespondentas Theo Leggettas sako, kad išplukdžius konteinervežį „MV Ever Given“ iš Sueco kanalo, sutrikusi pasaulinė prekyba dar negrįš į vėžes.
Kai kurie laivai jau išplaukė iš regiono – jie priėmė sprendimą plaukti kitu, ilgesniu keliu palei pietinę Afrikos dalį. Šį ilgesnį kelią rinksis ir kiti – iš Rytų Azijos į Europą laukiantys laivai, tie, kurių operatoriai nutarė nerizikuoti ir nelaukti, kol bus vėl atidarytas Sueco kanalas.
Anksti pirmadienį japonams priklausantis laivas buvo iš dalies išjudintas, o Egipto prezidentas Abdel Fattahas al Sisi suskubo pasveikinti operacijos „sėkmingą“ baigtį.
„Šiandien egiptiečiams pavyko nutraukti įstrigusio laivo sukeltą krizę Sueco kanale, nepaisant didžiulio proceso sudėtingumo“, – socialiniame tinkle „Twitter“ paskelbė A. F. al Sisi.
Apskaičiuota, kad Egiptas dėl kanalo blokavimo per dieną netekdavo apie 12–14 mln. dolerių (10,2–11,9 mln. eurų) pajamų, nurodo SCA.
Išlaisvinus 200 tūkst. tonų laivą, kanalu perplaukti norinčių laivų spūstys turėtų išsisklaidyti per maždaug pusketvirtos dienos, sakė O. Rabie.
Gelbėtojų įgulos dirbo apskritą parą.
Daugiausiai dėmesio buvo skiriama smėlio aplink laivą šalinimui: 18 m gylyje jo išvalyta 27 tūkst. kub. metrų, sekmadienį sakė SCA atstovas George'as Safwatas.
Tolesni padariniai
Krizė privertė kompanijas rinktis laukimą arba pasiųsti laivus plaukti aplink Afriką, nepaisant dėl to smarkiai išaugančių išlaidų degalams, papildomų 9 tūkst. km kelio ir prarandamos savaitės.
Savo pagalbą dėl kanalo atblokavimo siūlė kelios šalys, tarp jų JAV. Rusija panašų pasiūlymą pateikė sekmadienį.
Kokie gali būti tolesni Sueco kanalo blokavimo padariniai, rodo ir karo nualintos Sirijos valdžios pranešimas, kad krizė smogė jos degalų importui iš Irano, todėl teko normuoti ir taip menkas atsargas.
Rumunijos gyvūnų sveikatos agentūra paskelbė, kad buvo paveikta 11 gyvus gyvulius iš šios šalies plukdančių laivų, o labdaros organizacija „Animals International“ įspėjo dėl galimos maždaug 130 tūkst. gyvulių „tragedijos“.