Nacionalinės gynybos ministerija sakė, kad naikintuvams sekti buvo dislokuotos „oro gynybos raketų sistemos“, o radijo bangomis buvo transliuojami perspėjimai, sakoma atnaujintame pranešime jos interneto svetainėje.
Vidurio linija yra neoficiali, bet iš esmės jos laikomasi kaip sienos, einančios Taivano sąsiaurio, skiriančio Taivaną ir Kiniją, viduriu. Kariniai lėktuvai ją kerta retai.
Per pastaruosius dvejus metus Pekinas suaktyvino karinius įsiveržimus į Taivano oro gynybos identifikavimo zoną (ADIZ).
ADIZ nėra tapati Taivano teritorinei oro erdvei, bet apima daug didesnę teritoriją, kuri sutampa su dalimi Kinijos oro gynybos identifikavimo zonos ir netgi apima dalį žemyninės Kinijos teritorijos.
Didžioji dauguma Kinijos ADIZ skrydžių vyksta prie Taivano pietvakarinio pakraščio.
Tačiau, Pekinui paskelbus apie didžiules karines pratybas ir taip protestuojant prieš šią savaitę įvykusį JAV Atstovų Rūmų pirmininkės Nancy Pelosi vizitą į Taivaną, labai padaugėjo vidurio linijos kirtimų.
Trečiadienį ir ketvirtadienį Taivanas pranešė apie 49 Kinijos lėktuvų įsibrovimus, 44 iš jų kirto vidurio liniją.
Iki šiol ir į Taivano ADIZ buvo gana retai įsiveržiama. Tačiau maždaug prieš dvejus metus situacija ėmė keistis, nes Pekinas ėmė daryti didesnį karinį spaudimą Taivanui, kurį jis laiko savo teritorija ir yra pažadėjęs vieną dieną užimti.
Praėjusiais metais Taivanas užregistravo 969 Kinijos karo lėktuvų įsibrovimus į jo ADIZ, t. y., kaip rodo AFP duomenų bazė, maždaug 2,5 karto daugiau nei 2020 metais, kai jų buvo maždaug 380.
Daugiausia lėktuvų per vieną dieną – 56 – Kinija buvo pasiuntusi 2021 metų spalio 4-ąją.
Prieš šios savaitės karines pratybas Taivanas pranešė apie 626 įsiveržimus, t. y. beveik 70 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.
Dėl didelio išskridimų skaičiaus Taivano oro pajėgos patiria didžiulį spaudimą, o pastaraisiais metais jose įvyko virtinė mirtinų nelaimingų atsitikimų.