Visi penki povandeniniu laivu plaukę žmonės žuvo praėjusių metų birželio mėnesį, nusprendę nunerti prie „Titaniko“ liekanų. Surengta paieškos misija prikaustė viso pasaulio dėmesį.
Pirmadienį paskelbtoje nuotraukoje užfiksuota povandeninio laivo uodegos dalis, gulinti ant melsvo Šiaurės Atlanto vandenyno dugno. Ji atsiskyrė nuo „Titan“ įvykus implozijai, netoliese matyti povandeninio laivo nuolauža, rašo CNN.
„Titan“ liekanos buvo aptiktos už kelių šimtų metrų nuo „Titaniko“ po ne vieną dieną trukusių paieškų, Pietų Karolinos valstijoje, Nort Čarsltone, surengto teismo posėdžio metu nurodė tyrėjai. Su povandeninio laivo katastrofa susiję teismo posėdžiai turėtų būti rengiami iki rugsėjo 27 d.
Įvadinio supažindinimo su informacija metu Jūrinių tyrimų taryba teigė, kad povandeninio laivo uodegos dalį ir kitas nuolaužas praėjusių metų birželio 22 d. aptiko nuotoliniu būdu valdomas aparatas. Šie radiniai tapo „įtikinamais įrodymais“, kad įvyko katastrofinė povandeninio laivo implozija – staigus sutrūkimas, sukeltas didžiulio slėgio.
Tragedijos metu žuvo Stocktonas Rushas, „Titan“ pagaminusios ir eksploatavusios įmonės „OceanGate“ įkūrėjas ir vykdomasis direktorius, verslininkas Shahzada Dawoodas ir jo 19-os metų amžiaus sūnus Sulemanas Dawoodas, nuotykių ieškotojas Hamishas Hardingas bei prancūzų naras Paul-Henri Nargeolet.
Rasti palaikai buvo identifikuoti pasitelkus DNR tyrimus ir analizę, pirmadienį patvirtino Jūrinių tyrimų taryba.
Pirmadienį taryba pakvietė savo liudininkus duoti parodymus, įskaitant buvusius „OceanGate“ darbuotojus. Per įvadinį supažindinimą su informacija taip pat buvo paviešinta paskutinė iš povandeninio laivo gauta žinutė, atsiųsta likus vos šešioms sekundėms iki nutrūkstant ryšiui su paviršiumi.
„Išmetėme du svarmenis“, – parašyta žinutėje. Turimi omenyje balastiniai svarmenys, laikę „Titan“ po vandeniu. Jų atsikratę, povandeniniu laivu plaukę žmonės tikėjosi iškilti į paviršių. Po keleto sekundžių ryšys nutrūko.
Atokiuose vandenyse, už keleto šimtų kilometrų į pietvakarius nuo Niufaundlando, buvo surengta tarptautinė paieškos ir gelbėjimo misija.
Teismo posėdžių metu bus apžvelgti „prieš katastrofą nutikę istoriniai įvykiai, atitiktis reikalavimams, įgulos narių pareigos ir kvalifikacijos, mechaninės ir struktūrinės sistemos, gelbėjimo tarnybų reagavimas bei povandeninių laivų pramonė“, anksčiau sakė Pakrančių apsaugos tarnyba.
Nors pagrindinis posėdžių tikslas – „išsiaiškinti incidento faktus“, Jūrinių tyrimų tarybos pirmininkas Jasonas Neubaueris pirmadienį pripažino, kad tarybai taip pat pavesta nustatyti „aplaidumo ar nerūpestingumo atvejus“.
„Jeigu bus pastebėta nusikalstamos veikos požymių, informuosime Teisingumo departamentą“, – pareiškė jis.
Šokiruojančios detalės
Pirmadienį per šiurpą keliantį posėdį buvęs „OceanGate“ inžinerijos direktorius Tonis Nissenas atskleidė virtinę šokiruojančių saugumo problemų, į kurias, jo teigimu, dėmesio nekreipė pats „OceanGate“ įkūrėjas Stocktonas Rushas, tragedijos metu valdęs „Titan“. Septynis mėnesius „Titan“ buvo laikomas lauke, kur buvo nesaugomas nuo oro sąlygų ir gamtos stichijų, maža to, jo niekada netikrino trečiosios šalys.
Dar labiau trikdė buvusios finansų direktorės Bonnie Carl liudijimai: ji tvirtino, kad vadinami „OceanGate“ „misijų specialistai“ iš esmės tebuvo turtingi klientai, neturintys jokių realių kvalifikacijų. B. Carl, kaip ir T. Nissenas, paliko įmonę dėl akivaizdaus aplaidumo rūpinantis saugumu.
Pakrančių apsaugos tarnyba taip pat pristatė animacinį vaizdo įrašą, kuriame atkūrė paskutines tragiško „Titan“ panirimo akimirkas. Paskutinė povandeninio aparato žinutė jo pagalbiniam laivui „Polar Prince“ skambėjo taip: „Čia viskas gerai“. Tačiau vos po dviejų minučių jo vaizdas staiga užtemo.
Žuvusiųjų šeimos yra iškėlusios keletą ieškinių, įskaitant Nargeolet šeimos pareikštą pretenziją dėl neteisėtos žūties, už kurią reikalaujama 50 mln. dolerių. Ši nelaimė toliau verčia kelti skaudžius klausimus dėl „OceanGate“ aplaidumo ir apie tai, kaip galėjo įvykti ši tragedija.