Liepos 12 d. Gdynės kariniame oro uoste per mokomąjį skrydį sudužo 2022 m. gamybos lėktuvas M-346 „Bielik“. Avarija įvyko apie 13 val. Lėktuvas atsitrenkė į oro uosto peroną, jo pilotas majoras Robertas Jela žuvo.

Pilotas R. Jela iš viso buvo skraidęs beveik du tūkstančius valandų, iš kurių 1100 valandų – vien su „Bielik“. Pagal darbo stažą su šio modelio lėktuve jis buvo antras labiausiai patyręs lakūnas Lenkijoje, skelbia „Gazeta.pl“.

Įvykio vietoje avarijos priežastis tiria Lenkijos valstybinė orlaivių avarijų tyrimo komisija, karinė prokuratūra bei Karo policija. Kol kas neaišku, ar tragedija įvyko dėl piloto klaidos, ar dėl orlaivio gedimo.

Lėktuvo avarija, asociatyvioji nuotrauka

Su šių modelių orlaiviais problemų būta ir anksčiau.

Prieš kelerius metus – 2019–2021 m. Aukščiausioji audito institucija atliko patikrinimą 41-oje mokomojoje oro pajėgų bazėje Debline – tikrino karo lakūnų įdarbinimą ir mokymą. Institucija padarė išvadą apie siaubingą lėktuvo M-346, to lėktuvo, kuriuo penktadienį skrido R. Jela, techninę būklę.

2020 m. vidutinis orlaivių M-346 techninio patikimumo koeficientas buvo 47,3 proc. Nuo 2021 m. pradžios iki patikrinimo veiklos pabaigos šis koeficientas padidėjo iki 56,4 proc. Tuo tarpu pagal su orlaivių M-346 gamintoju sudarytą sutartį šis koeficientas turi būti ne mažesnis kaip 75 proc.

Jau prieš metus lėktuvas M-346 teko leistis avariniu būdu. 2023 m. gruodį Lenkijos Generalinis ginkluotųjų pajėgų štabas pranešė, kad per mokomojo lėktuvo M-346 „Bielik“ skrydį įvyko „nekontroliuojamas gaubto atsiskyrimas nuo orlaivio“. Po šio incidento M-346 orlaivio skrydžiai kuriam laikui buvo sustabdyti. Tuo metu pilotas saugiai nusileido Deblino oro uoste.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)