Anksčiau taip pat yra pasitaikę incidentų, kai lėktuvą sunaikindavo kuris nors iš jo pilotų, nors tokie atvejai – itin reti.

„MOZAMBIQUE AIRLINES“

2013 met lapkričio 29 dieną oro bendrovės „Mozambique Airlines“ (LAM) reiso TM 470 lėktuvas, skridęs iš Maputo į Luandą, nukrito Namibijos šiaurės rytuose. Per tą katastrofą žuvo 33 žmonės.

Tyrėjai nurodė, kad to lėktuvo kapitonas buvo „aiškiai nusiteikęs“ sudaužyti lėktuvą. Pasak jų, skrydžio duomenys rodo, kad laineris „Embraer 190“ smigo žemyn, kai įgulos kapitonas Herminio dos Santos Fernandesas perjungė autopilotą tokiu būdu, kuris „žymi aiškius ketinimus“ sunaikinti lėktuvą.

„EGYPTAIR“

1999 metų spalio 31 dieną oro bendrovės „EgyptAir“ 990-ojo reiso lėktuvas „Boeing 767“, skridęs iš Niujorko į Kairą, sudužo Atlanto vandenyne tuojau po to, kai pakilo. Ta katastrofa nusinešė visų 217 laineryje buvusių žmonių gyvybes.

Juodųjų dėžių įrašų analizė parodė, kad kaltininkas buvo pilotas, kuris prieš pat sudužimą pareiškė: „Ką tik priėmiau sprendimą. Atiduodu savo likimą į Dievo rankas.“

Tačiau Egipto pareigūnai nepripažino, kad tas incidentas buvo piloto savižudybė. Be kita ko, jie ginčijo juodosios dėžės garso įrašo interpretaciją.

„SILKAIR“

1997 metų gruodžio 19-ąją Singapūro bendrovės „SilkAir“ lėktuvas „Boeing 737“ nukrito į vieną upę Indonezijoje pakeliui iš Džakartos į Singapūrą. Žuvo visi 104 jame buvę keleiviai ir įgulos nariai.

JAV tyrėjai paskelbė, kad tą lėktuvą tikriausia tyčia sudaužė jo kapitonas, tačiau Indonezijos vadovaujamas tyrimas nepateikė tvirtų išvadų, nors ir pripažino, kad piloto savižudybė yra „tikėtina prielaida“.

Tuometėje Singapūro tyrėjų ataskaitoje rašoma, kad nustatyta požymių, jog tas laineris buvo sąmoningai nukreiptas žemyn ir kad jo pilotas buvo pakliuvęs į keblią finansinę padėtį.

Kita vertus, Singapūro policija patikrino tuos teiginius ir nustatė, kad nei vienas iš įgulos narių neturėjo finansinių problemų. Policijos tyrėjai taip pat sakė, kad „nėra jokių įrodymų, jog pilotas, antrasis pilotas arba bet kuris kitas įgulos narys buvo linkęs į savižudybę arba turėjo motyvų sąmoningai sukelti katastrofą“.

„ROYAL AIR MAROC“

1994 metų rugpjūčio 21 dieną Maroko oro bendrovės „Royal Air Maroc“ lėktuvas sudužo Atlaso kalnuose tuojau po to, kai pakilo skristi iš Agadyro į Kasablanką, o per tą incidentą žuvo visi 44 jame buvę žmonės. Tyrėjai, remdamiesi paskutiniais antrojo piloto ištartais žodžiais, greitai padarė išvadą, kad tai buvo savižudybė.

„JAPAN AIRLINES“

1982 metų vasario 9 dieną Japonijos avialinijų laineris DC-8 sudužo Tokijo įlankoje, artėdamas prie Hanedos oro uosto. Tąsyk žuvo 24 žmonės.

Tyrėjai padarė išvadą, kad lėktuvo pilotas, kuris per tą katastrofą liko gyvas, yra nestabilios psichikos.

„MALAYSIA AIRLINES“

Piloto savižudybės versija taip pat pateikiama kaip vienas iš paaiškinimų mįslingam incidentui, kai praeitais metais oro be jokių pėdsakų dingo bendrovės „Malaysia Airlines“ reiso MH370 laineris, skraidinęs 239 žmones. To lėktuvo ryšių sistema buvo sąmoningai išjungta, o laineris pakeitė kursą.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)