Gelbėtojai pagaliau pasiekė sudužusį oro bendrovės „Trigana Air“ lainerį, kuris nukrito sekmadienį per trumpą skrydį, esant nepalankioms meteorologinėms sąlygoms. Ankstesnę dieną gelbėtojai buvo priversti sustabdyti paieškas dėl blogų orų toje kalnuotoje vietovėje.
„Lėktuvas sudužo; jis visiškai sunaikintas“, – sakė paieškų ir gelbėjimo tarnybos vadovas Bambanga Soelistyo, kai gelbėtojų komandos pasiekė lėktuvo „ATR 42-300“ sudužimo vietą Papua provincijoje apie 9 val. 30 min. vietos (3 val. 30 min. Lietuvos) laiku.
„Jis visiškai subyrėjęs, o dalis lėktuvo sudegė. Ant kai kurių nuolaužų matome degimo žymes“, – nurodė pareigūnas.
Ši avarija buvo vėliausia iš virtinės pastarojo meto aviacijos katastrofų Indonezijoje, kurios bendrovių skrydžių saugumas vertinamas prastai. Per pastaruosius mėnesius įvyko keletas didelių šios šalies lėktuvų katastrofų, tarp jų gruodį įvykęs oro bendrovės „AirAsia“ lainerio sudužimas, pareikalavęs 162 žmonių gyvybių.
Nelaimės vietos nuotraukose matosi išdegęs tankių džiunglių lopinėlis, kuriame buvo pažirusios nuolaužos.
Tas lėktuvas skraidino 54 žmones: 49 keleivius ir penkis įgulos narius. Pareigūnai sakė, kad visų aukų palaikai buvo rasti tarp nuolaužų.
Kai kurie lavonai buvo nepažeisti, o dalis – smarkiai apdegę.
Taip pat rastos abi lėktuvo juodosios dėžės – skrydžio duomenų registratorius ir pokalbių pilotų kabinoje įrašymo įrenginys, nurodė Susisiekimo ministerija. Šie prietaisai gali pateikti užuominų apie katastrofos priežastis, bet pareigūnai mano, kad laineris veikiausiai sudužo dėl nepalankių orų.
Gelbėtojams teks evakuoti žuvusiųjų palaikus sraigtasparniu, nes nelaimės vieta yra sunkiai prieinama, o orai – nepalankūs, informavo paieškų ir gelbėjimo tarnyba.
„Iššūkis yra orai – jie labai sparčiai keičiasi nuo gerų iki labai blogų, o dabar labai šalta“, – sakė „Trigana Air“ operacijų direktorius kapitonas Beni Sumaryanto.
Pareigūnai sakė kol kas negavę jokių žinių, kas ištiko 6,5 mlrd. rupijų (470 mln. JAV dolerių arba 422 mln. eurų) grynųjų pinigų siuntą, buvusią tame lėktuve ir planuotą išdalyti neturtingoms šeimoms kaip socialinę paramą.
Nelaimės vietoje dirba apie 100 gelbėtojų, tarp jų kariškių, policijos ir paieškų bei gelbėjimo agentūros darbuotojų, sakė Susisiekimo ministerija.
Tirštas rūkas ir lietus trikdė daugiau negu 250 gelbėtojų ir 11 orlaivių pastangas pasiekti katastrofos vietą pirmadienį – tą dieną jie buvo priversti pasukti atgal.
Tas lėktuvas pakilo iš Papua pagrindinio miesto Džajapuros ir turėjo po 45 minučių pasiekti Oksibilį – atokią kalnų gyvenvietę.
Tačiau ryšys su oro dispečeriais nutrūko likus apie 10 minučių iki nusileidimo, tuojau po to, kai, tvyrant tirštiems debesims ir lyjant, įgula paprašė leidimo pradėti tūpti.
B.Sumaryanto sakė, kad nelaimės priežastimi veikiausiai tapo „nenuspėjami orai ir kalnuotas reljefas“, pridūręs, kad lėktuvo būklė buvo gera, o pilotas – patyręs.
Nedideli lėktuvai dažnai naudojami susisiekimui su atokiomis ir kalnuotomis Papua vietovėmis, o dėl blogų orų pastaraisiais metais įvyko kelios avarijos.
Praeitą savaitę propelerinis lėktuvas „Cessna“ sudužo tos provincijos Jahukimo rajone. Pe šį incidentą žuvo vienas žmogus, o dar penki buvo sužeisti. Pareigūnai įtaria, kad katastrofą nulėmė blogi orai.
Aviacijos sektorius Indonezijoje sparčiai plečiasi, bet oro bendrovėms sunku rasti gerai apmokytų darbuotojų, kurie galėtų aptarnauti gausėjančius skrydžius daugiau negu 17 tūkst. salų turinčioje šalyje.