Duodami interviu leidiniui, Rusijos aviacijos ekspertai kalbėjo apie „visišką priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos nesėkmę“, pažymi straipsnio autorius Borisas Reitschusteris.
„Kitose šalyse oro uostą valdanti kompanija išsyk sulauktų milijoninių žuvusiųjų artimųjų ieškinių, o jeigu tokia nelaimė būtų nutikusi kitame Rusijos oro uoste, atsakingi asmenys jau dabar būtų už grotų, tačiau, kadangi Šeremetjevo oro uostą valdo vienas artimiausių Vladimiro Putino draugų, nieko panašaus nenutiks“, – pokalbyje su „Bild“ pareiškė aukštas pareigas oro uoste užimantis šaltinis.
„Katastrofa skatina klausimus, kurie susiję ne tik su Rusijos lėktuvų saugumu, bet ir su paties Maskvos Šeremetjevo oro uosto saugumu“, – pažymi leidinys.
„Bild“ duomenimis, besileidžiant užsidegusiam lėktuvui, susidėjo dvi esminės Rusijos problemos: nepakankamas orlaivio „Suchoj“ saugumas, dėl ko būtinas skubus sprendimas, ir oligarchinė sistema, kuriai iš Kremliaus vadovauja V. Putinas“, – tvirtinama straipsnyje.
Kaip pabrėžia leidinys, Šeremetjevo oro uostą kontroliuoja V. Putino draugas – milijardierius ir „vyriausybinių užsakymų karalius“ Arkadijus Rotenbergas. „Kompanijai „TPS Avia“, kurios akcininkas yra A. Rotenbergas, priklauso 66 procentai „Šeremetjevo holdingo“ akcijų. Trečdalis akcijų priklauso valstybei“, – rašo B. Reitschusteris.
Maskvos oro uostų saugumo ekspertai tvirtina, kad „oro uoste sistemingai mažinami kaštai, jo sąskaita nuolat taupoma“ – taip siekiama į jį pritraukti kuo daugiau aviakompanijų iš kitų oro uostų.
„Kaip kalbama Maskvoje, A. Rotenbergo tikslo esmė – pajėgti pelningai parduoti oro uostą. Tačiau tam jam reikia, kad oro uoste būtų daugiau aviakompanijų, ne tik „Aeroflot“ ir Rytų bloko aviakompanijos“, – aiškina ekspertai.
Kaip „Bild“ teigė oro uostui artimas šaltinis, tam, kad aviakompanijos savo oro uostus iškeistų į Šeremetjevo oro uostą, joms siūlomos dempingo kainos. Visų pirma, plano esmė tame, kad siekiama atimti kąsnį iš privataus ir valstybinio aparato nekenčiamo pavyzdinio Domodedovo oro uosto.
„Įtariama, kad tam, jog būtų galimybė aviakompanijoms siūlyti dempingo kainas, taupoma ir saugumo sąskaita. Vienos iš tokio taupymo aukų – oro uosto priešgaisrinė gelbėjimo ir dispečerinė tarnyba“, – aiškinama straipsnyje.
Oro uostui artimo šaltinio duomenimis, galimybę perkelti savo bazę į Šeremetjevo oro uostą šiuo metu svarsto ir Vokietijos kompanija „Lufthansa“.
„Ar tam, kad sutaupytų kelis eurus, „Lufthansa“ rengiasi stumti į pavojų savo keleivius, kai ekstremalioje situacijoje priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba nedirba taip, kaip turėtų, kaip nutiko dabar?“ – kelia klausimą leidinys.
„Bild“ praneša, jog pati aviakompanija planų pakeisti oro uostą ir galimų įvykusios katastrofos išvadų nekomentuoja.