Laikraščio šaltinių iš valstybinių struktūrų nuomone, pats faktas, kad, „Marine Traffic“ duomenimis, seisminio aktyvumo metu prie „Balticconnector“ buvo kinams priklausantis laivas, nulėmė tokią santūrią ir neaiškią vyriausybės reakciją konkrečių įtariamųjų įvardijimo klausimu: tai politiniu ir diplomatiniu požiūriu tokia jautri informacija, kad dėl jos norisi būti visiškai tikriems.
Bent jau dėl šios priežasties Estija nepareikalavo iš Kinijos diplomatinio lygio ataskaitos: kadangi oficialių įtariamųjų nėra, tai nėra ir ko jų klausti.
Konteinervežis „Newnew Polar Bear“ išplaukė iš Šanchajaus, buvo sustojęs Kaliningrade ir plaukė į Sankt Peterburgo uostą, kurį pasiekė spalio 8-osios vakarą.
Paprastai konteinervežio greitis buvo 11 mazgų, bet dėl neaiškios priežasties 1 val. 19 min. Estijos laiku, artėdamas prie dujotiekio „Baiticconnector“, jis pradėjo mažinti greitį, kol šis pasiekė 9,5 mazgo, o 1 val. 24 min. laivo greitis jau vėl viršijo 11 mazgų. Tuo metu „Newnew Polar Bear“ praplaukė virš dujotiekio „Balticconnector“, rašo leidinys.
Kaip jau buvo pranešta, dujotiekis „Balticconnector“ tarp Estijos ir Suomijos buvo pažeistas užpraeitą savaitgalį. Suomijos valdžios institucijų teigimu, nuotėkis, dėl kurio buvo sustabdytas 77 km ilgio gamtinių dujų vamzdynas iš Estijos į Suomiją, įvyko dėl „mechaninės“ jėgos, o ne dėl sprogimo.
Skaičiuojama, kad jungties remontas truks bent keletą mėnesių.