Jeigu Seimas pritartų, iki 2012 metų būtų sušvelnintas draudimas sporto renginių metu profesionaliems sportininkams dėvėti sportinę aprangą, avalynę ar kitus sporto gaminius, sporto atributiką, ant kurios pateikiami natūralios fermentacijos alkoholinius gėrimus, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, gaminančių arba jais prekiaujančių įmonių pavadinimai, jų prekių ženklai.
Įstatymo pataisomis taip pat siekiama įvesti pereinamąjį laikotarpį iki 2012 metų alaus iki 5,5 procento tūrinės etilo alkoholio koncentracijos ir kitų natūralios fermentacijos alkoholinių gėrimų, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, reklamos draudimui.
Projektą rengę politikai aiškina, kad pereinamojo laikotarpio būtinybė iškilo gavus informaciją iš Lietuvos tautinio olimpinio komiteto, kad dėl paramos Olimpinėse varžybose su alaus gamintojais susitarta iki 2012 metų, kai vyks Londono olimpinės žaidynės.
„4 metai yra pakankamas pereinamasis laikotarpis iki visiško alkoholio reklamos draudimo įsigaliojimo, per kurį sporto organizacijos ir transliuotojai susirastų kitus rėmėjus", - mano Seimo darbo grupė.
Įstatymo projekte siūloma sugriežtinti alkoholinių gėrimų prekybą masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse, leidžiant prekiauti tik natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų. Tikimasi, kad tai užkirs kelią tarp jaunimo labai populiarių alkoholinių kokteilių prekybai masiniuose renginiuose, parodose ir mugėse.
Įstatymo projektu taip pat siekiama įtvirtinti alkoholinių gėrimų reklamą transliuojančių Lietuvos jurisdikcijai priklausančių transliuotojų pareigą sukurti ir transliuoti socialinę reklamą, propaguojančią blaivybę ir informuojančią apie alkoholio vartojimo keliamą žalą.
Priėmus įstatymą, Lietuvos jurisdikcijai priklausantys transliuotojai šiai reklamai sukurti ir transliuoti turės skirti ne mažiau kaip 10 procentų pajamų, gaunamų už alkoholio reklamos transliavimą. Socialinei reklamai skiriamų pajamų apskaičiavimo, šios reklamos sukūrimo ir transliavimo tvarką bei kontrolę nustatys Lietuvos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija. Manoma, kad socialinė reklama leistų ugdyti saikingą alkoholio vartojimą ir teisingą visuomenės požiūrį į alkoholinių gėrimų vartojimą.
Alkoholio kontrolės įstatymo pataisoms parengti Seimo valdyba vasario 1 d. sudarė darbo grupę, kuriai vadovavo V. Domarkas.