Jei įmonė mediko neturi, vairuotojas sveikatą tikrinti turėtų medicinos įstaigoje, o už tai atsakingas vadovas.
Specialistai pastebi, kad šios tvarkos, ypač nedidelėse įmonėse, dažnai nepaisoma, nes nėra nei sveikatos specialistų, nei priemonių.
Todėl svarstoma galimybė pasinaudoti Kanados ar Skandinavijos šalių praktika – įmonių transporto priemonėse montuoti alkoholio matuoklį, vadinamą alkostopu, į kurį papūtus, jei vairuotojas neblaivus, arba išvis nepapūtus, transporto priemonės neužvesi.
„Ką įmanoma padaryti technologinėmis priemonėmis, reikia daryti, o ne versti kiekvieną įmonę priimti po 30 medikų ar po 3 medikus“, – dėstė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktorius Vigilijus Sadauskas.
Anot specialisto, 2–3 tūkst. Lt kainuojantys prietaisai pirma būtų montuojami naujose, žmones vežančiose transporto priemonėse, o vėliau ir komercinėse.
Automobilių turinčios įmonės idėją vertina atsargiai.
„Alkoholio patikrą patikėti vien mechanizmams būtų kvailystė. Juk gali papūsti ir keleivis, ir pats vairuotojas. Pasitaikys profesorių, kurie tiesiog nukirps laidelį“, – teigė Panevėžio autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas.
„Pavyzdžiui, mikroautobuso vairuotojas yra blaivus, tačiau veža 10 girtų keleivių. Prietaisas tai užfiksuos ir automobilis sustos“, – svarstė Verslo darbdavių konfederacijos generalinis direktorius Danas Arlauskas.
Verslininkai prieš alkostopus nėra kategoriškai nusiteikę, tačiau sako, kad tokiu atveju matuokliai turėtų būti patikimi ir nebrangūs.