Pataisų projekte siūloma vairuotojams, neturintiems dvejų metų vairavimo stažo, nustatytą greitį viršijusiems daugiau kaip 40 km/val., atimti vairuotojo pažymėjimą, o leistiną greitį viršijusiems daugiau nei 50 km/val., siūloma taikyti administracinį areštą.
Pataisų autoriai siūlo 300-500 Lt baudomis bausti neblaivius ar apsvaigusius mopedų, dviračių vairuotojus, važnyčiotojus.
Taip pat ATPK pataisų projekte apskritai siūloma griežtinti baudas vairuojantiems, pavyzdžiui, už vairavimą neprisisegus saugos diržų siūloma skirti 100–200 baudą arba vairuotojo teisių atėmimą vienam mėnesiui. Keleivis, važiavęs neprisisegęs saugos diržu, taip pat turėtų pakloti 100–200 Lt.
Seime, nepaisant viešų raginimų griežtinti baudas už „karą keliuose", tačiau dar pavasarį beveik identiškas Vyriausybės teiktas pataisas Seimas atmetė.
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius po trečiadienio posėdžio sakė, kad anksčiau buvo nepakankamai Seimo nariams pristatytas beveik toks pat įstatymo projektas, todėl šįkart jo sėkme neabejoja.
„Aš manau, kad jam bus pritarta, nes mus verčia gyvenimas ir situacija keliuose. Čia bus galima sutarti tiek tarp kairiųjų, tiek tarp dešiniųjų", – dėstė jis.
DELFI primena, kad siūlymų iš girto vairuotojo atimti automobilį kritikai primena, kad teisininkai kritikuoja automobilio atėmimą, nes tai pažeidžia žmogaus teises.
Daugiausiai nelaimių keliuose visoje Europoje ir Lietuvoje nutinka dėl viršijamo greičio, o žmonių žūsta todėl, kad avarijos metu jie nebuvo prisisegę saugos diržų. Trečia pagrindine nelaimių priežastimi įvardijami neblaivūs vairuotojai.
Lietuva, paskutiniais duomenimis, pagal saugumo parametrų keliuose indeksą užima paskutinę vietą tarp Europos Sąjungos šalių. Pagal šį indeksą saugiausia yra Prancūzijos, Liuksemburgo ir Belgijos keliuose. Latvija pagal šį rodiklį yra dešimta, Estija – 15.