„Kalbant apie visuotinį apmokestinimą, galime prognozuoti, kad vienam automobiliui kainuotų 15-20 Lt per mėnesį. Tai būtų žymiai mažesni skaičiai nei juridinių asmenų apmokestinimas ir atitiktų Europos praktiką“, - kalbėjo Vyriausybės vadovas.
Tačiau kartu jis pranešė, kad tokiu atveju nebūtų juridiniams asmenims priklausančių lengvųjų automobilių apmokestinimo didesne suma: „Visi automobiliai, nepriklausomai nuo jų statuso, būtų vienodai apmokestinami.“
Pasak A. Kubiliaus, Transporto priemonių valdytojų mokesčio įstatymo projektą norima pradėti svarstyti jau kovą, vos prasidėjus pavasario sesijai. „Tai darysime labai atsakingai, tardamiesi su vartotojais ir automobilių pardavėjais. Tikiuosi, kad rasime tinkamiausią sprendimą“, - žadėjo premjeras, o ketinimą apmokestinti visus automobilius pavadino logiškesniu.
Jo žodžiais, tokiu būdu į biudžetą būtų surinka apie 300 mln. Lt – tiek pat žadėta gauti ir apmokestinus vien juridinių asmenų turimus lengvuosius automobilius. Apie šį mokestį prabilta, kai koalicijai priklausantys liberalai ir liberalcentristai partnerius įtikino pridėtinės vertės mokesčio tarifą didinti iki 19 proc., o ne iki 20 proc.
Paklaustas, kaip dažnai ir kokiu metu gyventojai turėtų mokėti už automobilius, A. Kubilius pajuokavo: „Geriausia būtų kasdien – išeitų tik po pusę lito.“ Jo teigimu, svarstoma galimybė mokestį rinkti registruojant automobilį, atliekant techninę apžiūrą ir pan.
Pernai Susisiekimo ministerija jau buvo parengusi panašaus automobilių mokesčio projektą, pagal kurį daugiausiai turėtų mokėti senų ir neekologiškų transporto priemonių savininkai. Skaičiuota, kad per metus automobilio naudotojo mokestis turėtų sudaryti 150-250 Lt. Tačiau ankstesnė Vyriausybė nesiryžo įvesti tokio mokesčio.
„Regitros" duomenimis, Lietuvoje yra registruota per 1,7 mln. lengvųjų automobilių, dauguma jų yra senesni nei 10 metų.