"Vietos alkoholio gamintojų rezultatai gana geri. Pelno tendencijos taip pat teigiamos - net ilgai nuostolių varginamas "Anykščių vynas" pranešė gavęs pelno. Tačiau net rinkoje dominuojantis "Stumbras" plėtros perspektyvas ir pelno didėjimą gali sieti vien su eksportu", - "Lietuvos žinioms" teigė "Hansabanko" analitikas Donatas Užkurėlis.

Visos trys didžiausios šalies stipriojo alkoholio gamintojos - "Alita", kartu su "Anykščių vynu", "Stumbras" ir "Vilniaus degtinė" - pranešė, kad šių metų sausio-birželio mėnesiais gavo didesnį pelną bei pagerino produkcijos pardavimą.

Didžiausią šuolj per pirmąjį pusmetį padarė koncerno "Belvedere" valdoma "Vilniaus degtinė", o rinkos lyderiu ir toliau išliko "MG Baltic" valdomas "Stumbras".

Alkoholio bendrovės džiaugiasi didėjančiu eksportu, tačiau išvežamų gėrimų kiekis dar nėra didelis. "Stumbras" per pusmetį padidino alkoholinių gėrimų eksportą 75 proc. - iki 3,15 mln. litų, o "Alita" - 64 proc, iki 2 mln. litų. "Alita" prognozuoja, kad šių metų pabaigoje eksportuos 12 proc. gaminių.

"Tačiau kol kas įspūdingai atrodo vien skaičiai, nusakantys eksporto didėjimą, nes seniau eksportuota labai mažai", - pabrėžė SEB Vilniaus banko analitikė Vaida Stravinskaitė.

Specialistai sako, kad įmonių galimybes plėstis svetur riboja menkai žinomi prekių ženklai už Lietuvos ribų.

"Norint užsiimti pozicijas užsienio rinkoje, reikėtų labai daug investuoti į įvaizdžio kūrimą. Kad ir kokie puikūs rezultatai Lietuvoje, bet kurioje užsienio šalyje mūsų gamintojai gali būti tik nišiniai žaidėjai ar siūlantys "bevardę" produkciją prekybininkams", - sakė D.Užkurėlis.

Didžiausią dalį savo produkcijos Lietuvos alkoholio gamintojai vis dar parduoda vietos rinkoje, o rezultatai Lietuvoje labiausiai daro įtaką įmonių finansiniams rezultatams.

Šaltinis
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją