Alaus eksportas lyginamuoju laikotarpiu sumažėjo 15,6 proc. – nuo 1,18 mln. iki 996 tūkst. dal, pranešė Lietuvos aludarių asociacija, vienijanti šešias alaus daryklas.

Realiai Lietuvos alaus rinka yra didesnė, nes joje veikia apie 90 bendrovių, be to, rinkoje parduodamas ir importuojamas alus.

Asociacijai priklausančios alaus daryklos, parduodančios apie 95 proc. viso Lietuvoje realizuojamo alaus, vien per rugsėjo mėnesį vidaus rinkoje pardavė 2,148 mln. dal alaus – 4,2 proc. mažiau nei pernai tą patį mėnesį (2,243 mln. dal).

Rinkos lyderio "Švyturio-Utenos alaus" pardavimai šiemet, palyginti su 2005 metų sausiu-rugsėju, padidėjo 6,1 proc. iki 10,199 mln. dal alaus. Bendrovei priklausė 48,5 proc. rinkos.

Antroje vietoje pagal pardavimus buvo "Kalnapilio-Tauro grupė", kurios alaus pardavimai išaugo 11,4 proc. iki 5,299 mln. dal, įmonė atsiriekė 25,2 proc. rinkos.

Pagal pardavimus trečioje pozicijoje įsitvirtinusi Kauno alaus darykla “Ragutis“ pardavimus padidino 5,7 proc. iki 2,26 mln. dal bei užėmė 10,7 proc. vidaus rinkos.

Biržoje kotiruojamos Šiaulių "Gubernijos" pardavimai vidaus rinkoje sumažėjo 11,2 proc. iki 1,893 mln. dal, įmonei priklausė 8,9 proc. rinkos.

„Rinkuškių“ alaus darykla alaus pardavimus padidino 11,3 proc. iki 840 tūkst. dal ir užėmė 4 proc. rinkos. „Kauno alaus“ pardavimai išaugo 5,8 proc. 533 tūkst. dal, darykla užėmė 2,5 proc. alaus rinkos.

Alų šiemet eksportavo penkios bendrovės. “Kalnapilio-Tauro grupė" per sausį-rugsėjį užsienio rinkose pardavė 424 tūkst. dal alaus – 30,5 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, „Gubernija“ – 360 tūkst. dal (29,9 proc. daugiau), „Švyturys-Utenos alus“ – 200 tūkst. dal (61,7 proc. mažiau), „Rinkuškiai“ – 9 tūkst. dal (28,6 proc. daugiau), o „Ragutis“ – 3 tūkst. dal (13,3 karto mažiau).

Šaltinis
Šias biržos ir makroekonomikos apžvalgas rengia finansų maklerio įmonė “Snoras-Jūsų tarpininkas” (tel. 8-37 322995).
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją