Žiemą vagysčių kiek sumažėja, nes nebeveikia lauko kavinė, iš kurios pasišalinti su bokalu užantyje nėra sudėtinga.
"Bokalus lankytojai tiesiog pasiima kaip suvenyrą. Iš mūsų vagia net medinius meniu, o vieno jų pagaminimas kainuoja daugiau kaip šimtą litų. Žmonės išneša net stalo įrankius", - stebėdamasi pasakojo D.Aušrienė.
Ji juokėsi, kad lankytojų nesudomino tik peleninės, mat jos yra keramikinės ir, matyt, nepatraukia akies. "Pritrūksta žmonėms kultūros. O gal kai kurie tiesiog serga kleptomanija?" - svarstė moteris.
"HBH Juozo alus" pramogų komplekso direktorė teigė, kad ne vieną tokį bokalą ar stiklinę "pasiskolinti" nusprendusį lankytoją yra pričiupę automobilių aikštelės darbuotojai.
"Pamatę bokalą besinešantį žmogų, jie jį užkalbina ir maloniai paprašo daiktą grąžinti. Policijos nesame kvietę nė karto - norime viską išspręsti taikiai", - teigė D.Aušrienė.
Nuostolių pridaro ne tik "besiskolinantieji" indus, bet ir tie svečiai, kuriems indai tiesiog krenta iš rankų. "Duženų būna labai daug. Per metus dėl vagišių ir indų dužimų turime apie 30 tūkstančių litų papildomų išlaidų", - įspūdingą sumą įvardijo direktorė.
Anot D.Aušrienės, netyčia sudaužius lėkštę ar kitą indą už tai sumokėti neprašoma.
Kad indų vasaros pabaigoje gerokai sumažėja teigė pajuntantis ir vilos "Ramybė" barmenas Algirdas Daniela. "Lankytojai išneša net ir šaukštelius - juk tai lengviausia. Būna, kad neberandame ir gražesnių taurių", - teigė barmenas.
Pasak A.Danielos, ypač daug indų per vasarą sudūžta. Kasdien prarandama mažiausiai po dvi stiklines sultims, sudūžta ir lėkščių, peleninių.
"Jei žmogus indą sudaužo netyčia, pinigų neimame. Tačiau pasitaiko tokių, kurie nori gerti deginamą gėrimą ir visą procesą pageidauja atlikti patys. Pavyzdžiui, prieš gerdami patys uždega sambuką. Pasiteiraujame, ar moka tai daryti ir perspėjame, kad už sugadintą taurę teks mokėti", - pasakojo baro darbuotojas.
Anot A.Danielos, už sudaužytą konjako taurę tokiu atveju reikėtų sumokėti dešimt litų.
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas Raimundas Kontrimas teigė, kad už piktybiškai sudaužytą ar sulaužytą daiktą įstaigos turi teisę prašyti klientų sumokėti. Sudaužius indą netyčia problema sprendžiama abipusiu susitarimu.
"Geras žodis ir tonas - geriausi patarėjai", - taip į panašią bėdą pakliuvusiam žmogui patarė suktis specialistas.
"Save gerbianti įmonė, jei tai buvo ne chuliganizmo atvejis, dėl nesusipratimo klientui tiesiog atleis. O jei tai chuliganizmo apraiškos, žinoma, konfliktą reikėtų spręsti kitaip", - teigė R.Kontrimas.
Pasak jo, jei prekė yra labai vertinga, nereikėtų jos duoti žmogui į rankas. O tai darydamas savininkas turi prisiimti riziką, kad gali daikto ir netekti.