Asociacijai priklausančios bendrovės „Stumbras“ marketingo direktoriaus Algirdo Čiburio teigimu, produkcijos kainos įtakojamos pagrindinių žaliavų kainų: „Kai kurios natūralios žaliavos – uogos, sultys – pabrango net dvigubai, pakavimo medžiagos – buteliai, kamšteliai, etiketės – apie 30 proc.“, – sako A. Čiburys.
Laurynas Miškinis, asociacijai priklausančios bendrovės „Vilniaus degtinė“ komercijos ir marketingo direktorius teigia, kad grūdų ir energetinių resursų kainos spirito savikainą išaugino 60 proc. Pasak jo, praeito derliaus rugių kainos tebekyla, taigi spiritas dar brangs. Kuro kainos „Vilniaus degtinės“ kaštus padidino 25 proc.
„Tiekėjai apie 20 proc. padidino kainas, apie 23 proc. pakilo ir toliau auga išlaidos transporto paslaugoms, sandėliavimui, distribucijai Lietuvoje, išaugo darbo užmokesčio fondas“, – sako AGPĮA priklausančio gėrimų importuotojo „Bennet Distributors“ direktorius Marekas Kuklis. Jo teigimu, atvežamų gėrimų kainos turėtų augti dar daugiau – iki 35 proc.
AGPĮA narių teigimu, produkcijos kainas verčia kelti ir sumažėję pardavimų kiekiai, kai tuo tarpu fiksuoti kaštai lieka tie patys. Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimai per pirmąjį šių metų ketvirtį smuko net 23 proc.
Asociacija teigia, kad dėl to bus pastebimi tokie neigiami reiškiniai kaip dar didesnė infliacija, sumažėjęs legalių stipriųjų alkoholinių gėrimų pardavimas ir mažesnės pajamos iš mokesčių valstybės biudžetui.