Teiginiai

Ten, kur yra NATO, visada yra mirtis!

Verdiktas

Melas. NATO koncentruojasi į gynybą ir atgrasymą, o ne puolimą. Be to, Bulgarijoje per pasirengimą paminėti šios šalies įstojimo į NATO 20-ąsias metines įvykusi lėktuvo katastrofa tikrai nėra susijusi su tuo, kad Bulgarija yra Aljanso narė, tuo metu pilotai nevykdė jokių karinių užduočių.

Melo detektoriaus komentaras

Aviacijos tragedija Bulgarijoje įvyko rugsėjo 13 dieną. Bulgarijos karinis lėktuvas sudužo per aviacijos šou, skirtą paminėti šalies įstojimo į NATO 20-ąsias metines, pratybas. Abu lėktuve buvę pilotai žuvo. Petko Dimitrov ir Ventsislav Dunkin buvo itin patyrę pilotai. „Tai buvo instruktoriai, kurie rengė pilotus, tai buvo geriausi mūsų lakūnai“, – sakė laikinasis Bulgarijos gynybos ministras Atanas Zapryanovas (čia).

Lėktuvas „L-39 Albatros“ nukrito netrukus po vidurdienio netoli Grafo Ignatievo oro bazės pietvakarių Bulgarijoje, maždaug 150 kilometrų nuo sostinės Sofijos, pranešė Gynybos ministerija (čia).

Beje, anksčiau tą pačią dieną Bulgarijos prezidentas Roumenas Radevas, buvęs Bulgarijos oro pajėgų vadas, skrido F-16 naikintuvu kaip antrasis pilotas (čia).

A. Zapryanovas tą pačią dieną paskelbė įsakymą atšaukti aviacijos šou, kuris buvo numatytas rugsėjo 14 d. Gynybos ministerija pranešė, kad imtasi veiksmų incidento priežastims nustatyti (čia).

„Melo detektorius“ konstatuoja, kad mirtinas incidentas niekaip nesusijęs su NATO ir teiginys, kad „ten, kur NATO, visada yra mirtis“ yra melagingas. Tai, jog ši katastrofa įvyko per pratybas parengti aviacijos šou skirtą paminėti Bulgarijos įstojimo į NATO metines, yra tik sutapimas.

Melaginga žinutė

Bulgarijos gynybos ministerija jau paskelbė ir pirmąsias išvadas, dėl ko galėjo įvykti mirtina aviacijos avarija. Gynybos ministro įsakymu paskirtos aviacijos avarijos „L-39 Albatros“ tyrimo komisijos ataskaitą pristatė departamento valstybinis inspektorius Petko Vasilevas.

Komisija dirba keturiomis pagrindinėmis kryptimis: įgulos skrydžio mokymo ir skrydžių organizavimo studija; medicininė apžiūra; aviacijos technikos tyrimas ir aplinkybių, kuriomis įvyko aviacijos avarija, tyrimas.

Pagrindinė avarijos priežastis ataskaitoje nurodyta kaip nepagrįstai didelė rizika atliekant sudėtingas akrobatines figūras. Priežastys yra šios: „saugos priemonių pažeidimas; skrydžio užduoties vykdymo tvarkos pažeidimas; klaidingas aukščio ribos įvertinimas sprendžiant, kaip pakelti orlaivį iš vertikalios plokštumos figūros“ (čia).

„Skrydžio mokymas, skrydžio įrangos darbingumas, skraidymo sąlygos – viskas turi atitikti užduotis, kurios keliamos pilotams. Mes rengiame kovinius lakūnus, o ne rengiame pilotus demonstracijoms“, – preliminarias išvadas įvertino gynybos ministras A. Zaprjanovas ir pabrėžė: „Turime realiai pateikti faktus tokius, kokie jie yra. Esame skolingi žmonėms, kurie mirė eidami pareigas, taip pat jų artimiesiems“ (čia).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją