Teiginiai
Dyzelinis generatorius Australijoje dirba visą parą, kad veiktų elektromobilių stotelė.
Verdiktas
Melas. Australijos nacionalinė kelių ir vairuotojų asociacija (angliškas trumpinys – NRMA) išbando autonomines elektromobilių įkrovimo stoteles, kurios yra atokiose žemyno vietose. Stotelės krauna elektromobilius naudodamos saulės baterijų energiją, o nesant palankioms oro sąlygoms įsijungia atsarginiai dyzeliniai generatoriai.
Melo detektoriaus komentaras
NRMA sukūrė autonominių elektromobilių įkrovimo stotelių prototipą, skirtą pakrauti automobilius net atokiausiose Australijos vietose, kuriose neįmanoma prijungti stotelių prie bendro elektros tinklo. Toks sprendimas reikalingas įgyvendinant Nacionalinę elektromobilių greitkelio strategiją. Vienas iš tikslų – elektromobilių stotelės greitkeliuose kas 150 kilometrų (čia).
Tačiau klaidinga manyti, kad stotelės veikia tik dėl dyzelinio generatoriaus, kuris veikia 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Stotelės naudoja saules baterijas, kurios gali palaikyti net kelių elektromobilių baterijų įkrovimą. Atsarginis dyzelinis generatorius padeda užtikrinti didesnę sistemos patikimumą, jei saulės baterijos negavo pakankamos įkrovos dėl aplinkos sąlygų (čia).
NRMA kuria nacionalinį 135 įkrovimo stotelių tinklą visoje Australijoje. Daugelį šių stotelių teks įrengti atokiose vietovėse, kur nėra jokios infrastruktūros. Laikui bėgant tikimasi sistemą išplėsti.
Australija žada plėsti greitojo įkrovimo stotelių tinklą. Jų galia bus ne mažesnė kaip 300 kW, o kai kurių stotelių galia gali siekti net iki 400 kW. NRMA apskaičiavo, kad Australijoje reikės apie 30000 greitojo įkrovimo aikštelių visoje šalyje (čia).
NRMA deda reikšmingą žingsnį į priekį, sprendžiant pakrovimo stotelių infrastruktūros iššūkius Australijoje, užtikrindama galimybę keliauti elektromobiliu net į atokiausias vietas (čia).