Šis klausimas į plenarinių posėdžių salę sugrįš jau kitą savaitę.
Iniciatyvos autorius, Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Linas Jonauskas yra įsitikinęs, kad aplinkosaugininkai turi svarbesnių darbų negu gąsdinti žmones miestų ir miestelių gatvėse. Jo nuomone, nereikėtų apkrauti aplinkosaugininkų netiesioginėmis pareigomis, kurias daug metų atlieka policijos pareigūnai.
„Iš Aplinkos apsaugos departamento pateiktos statistikos išryškėjo, kad per tris šių metų mėnesius iš patikrintų apie 500 automobilių nenustatyta nei vieno pažeidimo. Dėl to esu įsitikinęs, kad tai perteklinis įpareigojimas, aplinkosaugos pareigūnų laiko ir resursų švaistymas. Jie turėtų koncentruotis į stambiausius teršėjus“, – Eltai sakė L. Jonauskas.
Jis siūlo palikti aplinkosaugininkams teisę stabdyti ir tikrinti dėl taršos tik sunkiasvores transporto priemones.
Šiuo metu valdančiojoje daugumoje dirbantis L. Jonauskas tikisi, kad naujas Seimas pritars jo inicijuotoms Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms.
„Kėliau šią problemą dar buvusiame Seime, būdamas opozicijoje, tačiau nesulaukiau pritarimo. Dabar, dirbdamas valdančiojoje daugumoje, irgi laikausi tos pačios pozicijos dėl perteklinių pareigų aplinkosaugininkams ir tikiuosi, kad Seimas pritars mano iniciatyvai“, – sakė L. Jonauskas.
Politikas siūlo, kad naujas reguliavimas įsigaliotų jau nuo kitų metų.
ELTA primena, kad kadenciją baigęs Seimas galutinai neatmetė įstatymo pataisų, siūlančių iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius. Buvę parlamentarai paliko galimybę projektą tobulinti.
Seimas yra suteikęs teisę aplinkosaugininkams stabdyti transporto priemones ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį, taip pat panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą, jei į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių reikalavimų.
Šiais metais pavasarį Aplinkos apsaugos departamentas pradėjo keliuose prevenciškai tikrinti automobilių keliamą taršą.