Čia „Laikykitės ten“ ir mes vėl grįžtame su nauja tema – influenceriai. Savaitės naujienų apžvalgoje pakalbėsime apie Skvernelio patirtą fiasko bandant registruoti pavadinimą „Tėvynės labui“ taip pat Brexit ir Zuoko, Žemaitaičio bei Paulausko pristatytą bendrą rinkimų sąrašo pavadinimą „Laisvė ir teisingumas“.
Instagram influencerių rinka
Pasaulinė influencerių rinka – milžiniška. Skaičiuojama, kad pernai įvairūs prekių ženklai influencerių reklamai išleido apie 8 milijardus dolerių, o per artimiausius keletą metų prognozuojamas augimas iki 15 milijardų. Čia kiek daugiau nei Lietuvos biudžetas. Jei taip ir toliau, savo influencerius galėsime paskelbti strateginiais šalies objektais šalia geležinkelio ir dujų terminalo.
Ir logiška, kodėl – asmeninis influencerio ryšys su sekėjais yra daug stipresnis nei televizinių reklamų ir plius verslas gali kone realiu laiku stebėti pardavimus po to, kai kuri nors Instagramo ar Youtube žvaigždė pasako, kad tiesiog negali gyventi be šitų konkrečių kedų, kompiuterio pelės ar kremuko nuo karpų. (Spoiler alert: iš tikrųjų tai gali).
Liūto dalį atsiriekia Instagramo influenceriai. Nors didžiausius honorarus už influencinimą Instagrame gauna realaus pasaulio žvaigždės – garsiausi futbolininkai, Holivudo aktoriai ir populiariausi atlikėjai.
Kalbant apie socialiniuose tinkluose užgimusius ir ten iki žvaigždės statuso užaugusius selebričius, čia dominuoja seksualumo neslepiančios merginos ir moterys, kurios dažnai nesivargindamos per daug pridengti savo „produktų“ daugiausiai reklamuoja grožio industrijos produktus.
Tad pirmi žingsniai lyg ir akivaizdūs – Instagram žvaigžde tapti norinti mergina turi susirasti seksualų maudymuką ir įvaldyti fotosesiją pajūry. Tai tikrai pats geriausias būdas pagauti sėkmės bangą.
Bene sėkmingiausia self-made Instagramo influencerė yra venesueliečių kilmės amerikietė Lele Pons, kuri save pristato kaip dainininkę, aktorę, šokėją, modelį, bet pagrindinis jos pajamų šaltinis – Instagramo reklama, kuria ji dalinasi su beveik 39 milijonų sekėjų auditorija. Skelbiama, kad už reklaminį postą Lele Pons gali gauti iki pusantro šimto tūkstančių.
Netoli šimto tūkstančių už vieną reklaminį įrašą gauna ir makiažo specialistė Huda Kattan, savo paskyroje turinti 41 milijoną sekėjų.
Fitneso modelis Sommer Ray irgi daug neslėpdama reklamuoja įvairius grožio ir sveikatingumo industrijos produktus. Ir tikrai tik dėl tų produktų mes sekame jos profilį. Tikrai.
Vyrams tapti sėkmingiausiais Instagramo influenceriais sunkiau. Dažniausiai norint atkreipti dėmesį reikia tikrai sugalvoti kažką įdomesnio.
Jei dainininku ir aktoriumi jau gerą penkmetį nelabai sėkmingai tapti bandančiam Cameronui Dallasui užteko gražaus veido ir drąsos atskleidžiant buities akimirkas, tai kitas sėkmingai iš reklamos gyvenantis influenceris Zachas Kingas savo beveik 23 milijonus sekėjų instagrame susirinko kurdamas video manipuliacijas.
Abu šie vaikinai už reklaminius postus gauna kiek daugiau nei po 80 tūkstančių dolerių. Mes svetimus pinigus skaičiuojame tik todėl, kad norime aiškiau atskleisti šio verslo mastą. Nu ir be to, tai labai įdomu.
Lietuvos influenceriai
Lietuvoje socialiniuose tinkluose vieni pirmųjų pradėjo reikštis Jagelavičiūtė ir Užkalnis. Tiesa, jų trajektorijos pasuko į skirtingas puses – Agnės skaičiai ir įsitraukimas auga, 270K Instoj ir 175K Feisbuke, Užkalnio šlovės valandos liko praeityje, socialinėje medijoje jis strigęs su seniai turėtais 60K Facebooke ir 25K Instagrame, nors ten jis parašęs daugiau kaip 5000 įrašų, dvigubai daugiau nei Agnė.
Aišku, Užkalnis čia irgi pats kaltas. Jo hobis yra trinti žmones iš sekėjų sąrašo. Tad jeigu tu nepalaikini bent jau kas ketvirto jo įrašo arba kitaip neparodai susižavėjimo Andriumi, jis tave ištrins. Sakoma, kad Lietuvoje yra tik du žmonės, kurių nė karto nebuvo užblokavęs Užkalnis – tai Ramanauskas ir Bačiulis. Kita legenda byloja, kad Užkalnis du kartus net save yra užblokavęs.
Šalia atsirado ir daugybė naujų veidų. Jeigu vertinsit tik pagal sekėjus – tai lietuviškame top10 rasime ne tik įprastus vardus – Naglį Bierancą, Karolina Meschino ar Agnę Jagelavičiūtę, – bet ir makiažo specialistę Karoliną Griciūtę su puse milijono sekėjų ar modelį Silviją Vasilevską su 400 tūkstančių ir labai aiškiai išreikštais privalumais.
Youtube vaizdas kitas – čia ryškus lyderis Whydotas su 320K, antrą ir trečią vietas užima jau nebekuriantys video Edvinas ir Oskaras, tada Stimomedia ir Norbefilms, Paul de Miko ir jau tada Laisvės TV brangioji.
Aš tik esu labai nusivylęs, kad tuose sąrašuose nėra mūsų geros draugės Rūtos Banionytės ir šokolado sielai. Nes nu blemba, mes tiek čia prominam, ir knygą, ir nefritinius kiaušinius. Toks jausmas, kad mano nuomonė iš viso niekam neįdomi.
Per tiek metų viešojoje erdvėje pagrindiniai influenceriai jau išmoko tam tikrų elgesio taisyklių. Kartais demonstruoja savo antrus pagurklius, užtušuotą krūtinę, ginčijasi, ar galima prie vaikų papus vadinti papais, bet bendrai, viskas ten normaliai.
Žinoma, ir jiems pasitaiko blogų dienų. Ta pati Jagelavičiutė prisiinfluencino taip, kad teko sudarinėti taikos sutartį su vienu iš sekėjų.
Pasirodo, nereikia vadinti žmonių komentaruose priedurniais ir kiaušingalviais. Meschino atsiprašinėjo dėl kepurės su užrašu Rosija. Jonas Nainys ir Ignas Lelys už kavinėje numestus šaltibarščius.
Nuomonė
Šioje publikacijoje skelbiama asmeninė autoriaus nuomonė. Portalo Delfi redakcijos pozicija negali būti tapatinama su autoriaus nuomone.