Pvz., akmenimis ginkluota radikalių islamistų minia, grasinanti nužudyti karikatūristą ar režisierių, kurie nepagarbiai pavaizdavo Pranašą, ar aktorę, nepaisiusią Sharia, ar iš tiesų nužudanti JAV ambasadorių, tampa visai tinkamu analogu svarstant... nutikimą VU bibliotekoje (turiu omeny šiomis dienomis joje surengtą personalinę keistos reputacijos menininko Antano Šakalio suvenyrinių vokų parodą).
Darbai, atrinkti parodai, kaip paaiškėjo, minėtų „rudų“ idėjų apdairiai nereprezentuoja (rengėjai tvirtina tik juos ir atrinkę iš pat pradžių – gerai, patikėsime, tačiau, jei tikrai vyko atrankos procesas, jei „neutralieji“ vokai nusėdo parodoje neatsitiktinai, tai reiškia tik viena – kad atranką vykdę organizatoriai matė ir kitus, tuos „ruduosius“, kurių neatrinko, tačiau kurie nesutrukdė pristatyti autoriaus kūrybą patetiška gaida ir nesukėlė abejonių joje išreikšta „pagarba tautinėms, patriotinėms ir bendražmogiškoms vertybėms“), bet anonse būta nuorodos į pilną virtualią kolekciją, kurioje galima pamatyti voką su liūdnai pagarsėjusių neonacių eitynių Kovo 11-ąją fragmentu ir prierašu „Patriotinis jaunimas – Lietuvos nepriklausomybės garantas“, voką su kaukole ES vėliavos fone ir pagyromis demokratiją sunaikinusioms Vengrijos konstitucijos pataisoms, vokus su insinuacijomis apie godžius žydus, kurie grobsto „mūsų“ biudžetą ir tipiška nacių laikų „Žydo“ ikonografija, vokus, kaip „iškilias asmenybes“ pristatančius karo nusikaltėlius, vokus, kurie užgaulioja dabartinius VU akademinės bendruomenės narius ar buvusį ES Komisijos pirmininką gretina su Hitleriu ir Stalinu, voką „Nekiškit skandinaviškos letenos prie Lietuvos vaiko“ ir panašią tiek turiniu, tiek atlikimo technika savadarbį skelbimą ant stulpo primenančią produkciją.
Dar daugiau, anonse „gilaus istorijos suvokimo ir nūdienos vyksmo studijų rezultatu“ vadinami ne vien eksponuojami atrinktieji vokai, bet visa (dar kartą cituoju) „šios rūšies dailininko kūryba“ (nebent organizatoriai imtųsi dabar įrodinėti, jog atrinktieji vokai yra visai „kitos rūšies“ nei ciklas, kuriame juos talpina pats autorius – ciklas, kurį vienija tiek žanras, tiek „patriotinė“ tematika).
Gretinti šiuos vokus ir jiems suteiktą akademinę institucinę paramą su islamistus suerzinusiomis karikatūromis, o protestuotojų reakcijai priešinti seną gerą prancūzų (ar britų) nepagarbaus šaipymosi iš politinių lyderių tradiciją, reiškia suplakti labai skirtingus dalykus, lyginti džinsus su ąsočiais, sąvokas versti jų priešingybėmis (protestas prieš institucinę fašistinio pasaulėvaizdžio globą staiga neįtikėtino retorinio perkėlimo būdu tampa „politiniai suvaržymais“, kurie „neleidžia kūrybiškai pasireikšti proto galioms“: „kairiųjų represijos“ versus „menininko laisvas kūrybiškas protas“, ar ne?) ir tiesiog pavyzdingai nesuprasti – nei šios, nei kitų aptarinėjamų situacijų. Net nejuokinga.