Daugeliui vairuotojų šis raudonas kaip Sovietų valdžia pastatas liūdnai siejasi su baudų mokėjimu ir eilėmis prie savo nuosavybės – automobilių numerių. Tiek baudos, tiek eilės – sovietinio (bei nacionalinio) „disciplinuok ir bausk“ dalis: pilietis turėjo nepamiršti, kad nei jo pinigai, nei jo laikas jam nepriklauso, o jei jų kažkiek turi, tai tik iš valdžios malonės. Beje, visur kitur išnykus eilėms kaip sovietiniam reliktui, jos dar ilgai čia driekėsi: pilietis aptarnautinas tik po muštro milžiniškoje eilėje.
Muštrą turėtų jausti ir užsienio investuotojai, aukcione nusipirkę sklypą su minėtu pastatu, kuris tampa investuotojų Lietuvoje disciplinavimo priemone. Jei užsimiršite, iš maišo, kurį pirkote iš valdžios, išlįs nežinia kas. Pavyzdžiui, raudonas mūras, kurį turėsite mylėti per prievartą, kol būsite Lietuvoje. Panašu, kad to raudono pastato įkaitais taps ir visi aplinkiniai gyventojai, kurie privalės tą lėtai merdintį objektą (būtent tai ir reiškia įtraukimas į kultūros paveldą Lietuvoje) mylėti dar ilgus dešimtmečius.
Neatsitiktinai šis pastatas – Lazdynų prieigose, t. y. prie rajono, kuris labiausiai kenčia nuo valstybės „saugojimo“: jis yra sparčiausiai besitraukiantis, labiausiai senėjantis ir mažiausiai patrauklus Vilniaus rajonas. Kitaip tariant, saugomas nuo bet kokių pokyčių. Panašiai ketinama saugoti nuo gyvo pulsavimo ir šią teritoriją, kuri turinti išlikti tikra giraite ne tik tarp skirtingų Vilniaus rajonų, bet ir tarp skirtingų interesų. Kaip parodė sukeltas šurmulys, architektai čia vaidina dvejopą vaidmenį: tiek pasisakydami už status quo (šiuo atveju už padėties įšaldymą ir miesto sąstingį tam tikroje teritorijoje), tiek siūlydami drąsias idėjas atgaivinti vieną ar kitą rajoną.
Kai kas apeliuoja į tai, kad vienas ar kitas pastatas yra laimėjęs konkursą. Panašus kultūros registro tvarkytojų argumentas – pastatas ar rajonas pelnęs premiją. Tačiau tai irgi rodo sustingusį požiūrį: juk tai, kas atrodė vertinga sovietmečiu, po trijų dešimtmečių dažniausiai prarado vertę. Paprastai būna atvirkščiai: iškiliausi kūriniai tampa vertingais tik po kelių dešimtmečių, nes jie pralenkę laiką.
Baigiant – apie miesto politikų ambicijas. Jei šios ambicijos (tegu pačios asmeniškiausios) leidžia mieste rastis iškiliems pastatams ar neįprastiems sumanymams, jų reikia daug labiau nei užžėlusios sąmonės giraitės saugojimo, grįsto patriotizmu ar viešu interesu. Tiesą sakant, bet koks iškilus meno kūrinys – iššūkis pirmiausia valdžiai, kuri springsta nuo kiekvienos naujybės.
Tačiau tai – būtent privačios iniciatyvos iššūkis: menininkų intencijos dažnai būna pačios asmeniškiausios. Saugojimas ir ekonomija – vienas kito aspektai: valdžia turinti saugoti miestiečių sąmonę nuo nereikalingo sąmonės išlaidavimo žvelgiant per toli pirmyn. Vis tik novatoriškam miestui mažiausiai reikia vadovų, susirūpinusių vien taupymu ir saugojimu.