Vilniaus miesto savivaldybės įsteigta viešoji įstaiga „GO Vilnius“, atsakinga už miesto rinkodarą, įvaizdžio kūrimą ir investicijų pritraukimą, paskelbė perkanti „Vilniaus naktinės ekonomikos potencialo tyrimo ir strategijos parengimo paslaugas“.
Ironizuosiu – suprantama, visos kitos ekonomikos rūšys Lietuvos sostinėje jau išsemtos ir nebėra ką veikti. Nors pagal pačios „Go Vilnius“ pateiktą ataskaitą, Vilnius iškrito iš įtakingo „Financial Times“ grupės leidinio „fDi Magazine“ kasmet sudaromo palankiausių verslui miestų sąrašo dešimtuko. O juk neseniai buvo garbingoje 5 vietoje. Lietuvos bendras reitingas pakilo, o sostinės nukrito! Neįtikėtinas progresas, tiksliau regresas.
Tačiau Vilniaus valdžia išradinga, ji surado būdą, kaip viską pataisyti, ir, net nelaukdama „Vilniaus naktinės ekonomikos potencialo tyrimo ir strategijos“ studijos, paskelbė pirmą priemonę naktinės ekonomikos skatinimui: šį mėnesį, berods nuo rugpjūčio 9 dienos, nupirko reklamą Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje, kur Vilnių pristato kaip Europos G tašką ir kviečia visus atvykti jo ieškoti. Londono ir Berlyno gatvėse atsiras lauko reklama „VILNIUS – G SPOT of EUROPE“ bei vyks speciali kampanija socialiniuose tinkluose.
Tai skelbia ne kokia nors bernvakarių turizmo agentūra, ir tai net ne „Durex“ reklaminė kampanija, o sostinės valdžios Vilniaus pristatymas pasauliui.
Atvažiuokite, mes esame Europos G taškas ir „tai išryškins miesto privalumus“ – taip sako sostinės meras Remigijus Šimašius, net nekreipdamas dėmesio į Vyriausybės prašymą bent atidėti šią reklaminę kampaniją.
Tiesiog pigu ir labai žemas lygis (rašau politkorektiškai) taip pristatyti Vilnių pasauliui. Senoji Europa ir dabar žiūri į kaimynes iš rytų kaip į pigaus pasilinksminimo šalis, kur gražios ir prieinamos merginos yra pagrindinis kelionės tikslas.
Pasaulyje ant bangos #MeToo judėjimas, kuris aiškiai parodo skirtumą tarp civilizuoto elgesio ir apspangusios nuo pigaus alaus aistros. Vilnius, pasirodo, pasauliui meta iššūkį – pas jus #MeToo, o pas mus tai ekonomikos skatinimo priemonė! Pristatome tarsi vitrinoje savo dukras ir seseris – imkite ir naudokitės. Vilniaus miesto savivaldybė dar net skrydžius iš Londono subsidijuos – net 2,1 mln. eurų, kad atskristumėte į Europos G tašką.
Po mažiau nei mėnesio į Lietuvą atvažiuoja popiežius Pranciškus, tad tiesiog geresnio reklamos laiko nesugalvosi. O gal ir čia yra Vilniaus ekonomikos skatinimo projekto dalis – viskas vienoje vietoje – nuodėmė ir atleidimas.
Taip, visuose pasaulio miestuose, daugiau ar mažiau, egzistuoja ši ekonomikos rūšis, bet niekas garsiai, o ypač valdžios atstovai, apie tai nekalba. Amsterdamas nereklamuoja savo Raudonųjų žibintų kvartalo, net atvirkščiai – jį mažina. Šiuos kvartalus XVIII Amsterdamo valdžia įkūrė ne dėl neribotos laisvės, o iš poreikio kontroliuoti ligas ir nusikalstamumą, kuriuo garsėjo trumpam užsukę ir nuotykių ieškantys jūrininkai.
Las Vegasas šalia šūkio „kas nutinka Vegase, tas čia ir lieka“ save prisistato kaip pramogų miestą visai šeimai.
Tailando turizmo departamentas niekada nepaminės šių savo šalies turizmo ypatumų, nors jie egzistuoja.
Vilnius yra pirmasis pasaulyje miestas, kurio valdžia oficialiai tai reklamuoja ir kartu sukuria dviprasmybę, dėl kurios daug kam reikės aiškintis ir jaustis nepatogiai.
Jei kunigaikštis Gediminas būtų gyvas, tai neabejoju, kardu galvą nuridentų tokios ekonomikos skatintojams, nes tai tiesiog savo miesto ir moterų įžeidimas.