Mano pozicija aiški – visi vaikai turi mokytis mokyklose ir turime užtikrinti būdus, kaip tai padaryti. Dabar neįmanoma žinoti, kokia pandeminė situacija bus rugsėjį ar vėliau. Tačiau jau turime galimybes grįžti į ankstesnį gyvenimo ritmą: masinė vakcinacija vyksta ir labai svarbu, kad jos tempai didėtų, nes tik taip galime apsisaugoti nuo viruso mutacijų. Svarbu, kad skiepytis jau gali ir vaikai nuo 12 metų.
Vasarą išnaudojame pasiruošti rugsėjui, kad dar iki mokslo metų pradžios būtume visiškai pasirengę sugrįžti į mokyklas, pasitikėdami vieni kitais ir mokslo suteiktomis galimybėmis. Svarbiausia yra vaikai, jų savijauta ir kokybiškas ugdymas. Tai turime užtikrinti dirbdami kartu su savivaldybėmis ir mokyklų vadovais.
Hibridinis mokymas – tik išimtiniais atvejais
Reguliarus sveikatos pasitikrinimas turėtų tapti ne prievole, o norma, todėl testuotis mokiniams būtų rekomenduojama. Tačiau tai negali būti barjeras grįžti į klases. Reguliarus testavimas padėtų užtikrinti saugumą, valdyti epidemiologinę situaciją, neleisti plisti virusui, jei tokia grėsmė iškiltų.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija siūlo, kad rugsėjį visi mokiniai mokytųsi klasėse, o nuotolinis mokymas galėtų vykti tais atvejais, jei epidemiologinė situacija stipriai suprastėtų ir dėl COVID-19 ligos protrūkių klasei ar mokiniams tektų izoliuotis. Izoliacijos metu klasė, kelios klasės ar, jei susirgimų židinys būtų apėmęs visą mokyklą, visi mokyklos mokiniai kurį laiką mokytųsi nuotoliniu būdu.
Hibridinis mokymas gali būti taikomas tik kaip papildoma priemonė, kuri išimtiniais atvejais padėtų mokytojams ir mokiniams kokybiškai tęsti ugdymą. Pavyzdžiui, jei mokiniui dėl ligos paskirtas ugdymas namie ar privaloma izoliacija, taip pat jei mokinys dalyvauja didelio meistriškumo sportininkų rengimo, tarptautinių dalykinių olimpiadų pasirengimo programoje ir pan.
Mokyklos, kurios turės įrangą hibridiniam mokymui organizuoti, galės pamokas vienu metu vesti ir klasėje, ir namuose besimokantiems mokiniams. Šiuo metu rengiamos metodinės rekomendacijos mokytojams dėl tokių pamokų organizavimo. Taip pat yra vykdomas centralizuotas įrangos, skirtos hibridiniam mokymui, pirkimas, numatyta įsigyti ne mažiau kaip 2 tūkst. įrangos komplektų.
Kartu prašau iniciatyvos ir iš pačių savivaldybių ruošiantis naujiems mokslo metams: pasirūpinti įranga ar priemonėmis, reikalingomis tinkamam mokyklų patalpų vėdinimui, dezinfekcijai, užtikrinti ir suderinti mokyklų ir atsakingų tarnybų organizacinius pajėgumus, prireikus organizuoti testavimą, dar kartą informuoti tėvelius ir mokytojus apie testavimo svarbą, kurti pasitikėjimo atmosferą bendruomenėse ir skatinti testuotis profilaktiškai.
Šuo metu tardamiesi su savivaldybių ir mokyklų atstovais baigiame peržiūrėti ir atnaujinti teisinius dokumentus ir tvarkas, susijusias su ugdymo proceso organizavimu, sauga, maitinimu ir kt.
Dėmesio centre – vaikų emocinė sveikata
Kad geriau pasirengtume naujiems mokslo metams, priėmėme sprendimus ir skyrėme papildomų lėšų mokinių emocinei sveikatai ir socialiniams įgūdžiams atstatyti bei palaikyti.
Rugsėjį startuos Geros savijautos programa. Ji veiks panašiu principu, kaip jau ne vienerius metus mokyklose naudojamas „Kultūros pasas“, kai mokyklos renkasi sau aktualias veiklas iš plataus paslaugų sąrašo. Tik šiuo atveju pasirenkamųjų paslaugų fondas bus skirtas mokinių gerai savijautai.
Jau sudarytos galimybės ir švietimo pagalbos stiprinimui. Nuo rugsėjo 1 d. šalies mokyklose ir savivaldybių pedagoginėse psichologinėse tarnybose papildomai bus įsteigta 150 naujų švietimo pagalbos specialistų etatų. Seimas ką tik patvirtino Vyriausybės siūlymus nuo rugsėjo daugiau kaip penktadaliu didinti švietimo pagalbos specialistų darbo užmokestį ir gerinti darbo sąlygas.
Numatome stiprinti Pedagogines psichologines tarnybas, organizuoti mokytojų ir klasės vadovų savitarpio pagalbos grupes.
Sisteminamos skaitmeninės mokymo priemonės
Toliau stipriname skaitmeninių mokymosi priemonių bazę ir mokyklų aprūpinimą įranga, kad, esant poreikiui, mokyklos galėtų lanksčiai naudotis skaitmeniniais ištekliais.
Jau sisteminamos įvairios skaitmeninės mokymo priemonės Nacionalinės švietimo agentūros tinklalapyje, kad mokyklos turėtų patogią prieigą ir galėtų jas naudoti kasdieniniame mokymo procese. Atnaujinamos esamos skaitmeninio turinio priemonės ir kuriamos naujos. Taip pat numatyti mokymai pedagogų skaitmeninei kompetencijai tobulinti. Tikimės, kad rugsėjo mėnesį mokyklas pasieks papildomai nupirkti 9 tūkst. nešiojamųjų kompiuterių.
Švietimo skaitmenizavimas, kurį paspartino pandemija, nėra skirtas vieninteliam tikslui – užtikrinti sklandų nuotolinį mokymą. Taip, tai irgi svarbu, tačiau žvelgiame plačiau: norime, kad ugdymo priemonės ir galimybės išties atitiktų laikmečio tendencijas, kad švietimas eitų vienu žingsniu visuomenės priekyje.