Seime atmesti svarbiausi pasiūlymai, kurie būtų reikšmingai sustiprinę neetatinės aplinkos apsaugos institutą.
Siūliau, kad neetatiniai inspektoriai (kai patruliuoja vieni, ne mažiau nei du neetatiniai inspektoriai) galėtų tikrinti asmenų dokumentus, suteikiančius teisę naudoti gamtos išteklius, reikalauti asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų įtariamo aplinkos apsaugos teisės aktų pažeidėjo asmens tapatybei nustatyti. O užfiksavęs aplinkosauginį pažeidimą ar nenustatęs įtariamo pažeidėjo asmens tapatybės, neetatinis aplinkos apsaugos inspektorius būtų turėjęs galimybę neleisti įtariamam pažeidėjui pasišalinti iš įvykio vietos, kol neatvyks aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės ar policijos pareigūnai.
Visa tai valdantiesiems netiko.
Nors Aplinkos ministerija įneša pokyčių ir suteikia galimybę neetatiniams aplinkos apsaugos inspektoriams budėti vieniems, be aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno, tačiau jiems paliekamos tos pačios niekinės teisės: kaip ir bet kuris kitas žmogus, neetatiniai aplinkos apsaugos inspektoriai tegalės fotografuoti pažeidėją ir informuoti apie įtariamą nusikaltimą pareigūnus.
Tai kam tuomet ta galimybė budėti vieniems? Fotosesijoms?
Susidaro įspūdis, kad norima, jog tam tikri pažeidimai, kurie vysta ir dabar, taptų nematomi. Aplinkos ministro Seimo posėdžių salėje akcentuoti planiniai patikrinimai, kaip sprendžiantys problemą, situacijos nepagerins. Koks pažeidėjas, žinodamas, kad jis konkrečiu laiku bus tikrinamas aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų, darys pažeidimą? Kiek pažeidimų buvo nustatyta per tokius planinius patikrinimus „Grigeo Klaipėda“?