Atrodytų viskas paprasta – ką gyventojai pasirinks, tas ir dirbs. Tačiau tokios gyventojų laisvės rinktis labai nenori ir visaip kaip jai priešinasi kelios suinteresuotos dabar namus prižiūrinčios grupuotės, teigdamos, kad jokių susirinkimų organizuoti nereikia ir savivaldybę kaltina neteisėta veikla. Todėl, siekiant išblaškyti desperatiškai skleidžiamus propagandos dūmus, verta prisiminti visą šios istorijos eigą.
Vilniaus miesto savivaldybės administracija šį kovą gavo Vyriausybės atstovo raštą su prašymu paaiškinti, kokių priemonių Savivaldybė ėmėsi ar ketina imtis dėl terminuotai paskirtų daugiabučių administratorių, kurių sutarčių terminas baigsis laikrodžiams mušant šių metų pabaigą. Savivaldybė išsyk kreipėsi į Aplinkos ministeriją su prašymu išaiškinti, ar Savivaldybė tikrai visais atvejais privalo organizuoti visų administratorių, kurių administravimo terminas baigiasi 2017 12 31, paskyrimo procedūras „iš naujo“. Aplinkos ministerija reziumavo, kad Savivaldybė turi organizuoti šių administratorių paskyrimą, vadovaujantis naujai įsigaliojusiaisiais teisės aktais.
Gavus raginimą pradėti administratorių paskyrimo procedūras, Savivaldybės atžvilgiu buvo pradėtas nuoseklus suinteresuotų grupių, kurioms naujos procedūros vykdymas nėra naudingas, puolimas. Absurdiškame puolime remtasi šioje konkrečioje situacijoje netaikytina Seimo teisės ir teisėtvarkos komiteto išvada bei suinteresuotų asmenų pavedimu advokatų kontoros parengta subjektyvia teisine interpretacija.
Siekiant išsklaidyti bet kokias abejones dėl Savivaldybės pareigos pradėti administratorių paskyrimo procedūras ir atremti suinteresuotų asmenų vykdomą melagingos nuomonės formavimo akciją, buvo pakartotinai kreiptasi į Vyriausybės atstovą ir Aplinkos ministeriją su prašymu iš naujo patvirtinti Savivaldybės planų teisėtumą. Prieš dvi savaites Vyriausybės atstovas patvirtino, kad Savivaldybės turi prievolę atlikti atranką. Tam antrinama ir naujai gautame Aplinkos ministerijos aiškinime – savivaldybė turi vykdyti administratorių paskyrimo procedūras, neatsižvelgiant į tai, ar gauti asmenų skundai ir prašymai joms organizuoti.
Šie institucijų raštai įrodo, kad suinteresuotų grupių teisinis ir viešųjų ryšių puolimas yra visiškai nepagrįstas, o Savivaldybė turi įstatyminę prievolę iki 2013 m. sausio 1 d. terminuotai paskirtus bendrojo naudojimo objektų administratorius paskirti pagal naujai įsigaliojusius teisės.
Pažymėtina šioje situacijoje tai, kad vykdant administratorių paskyrimo procedūras (rengiant balsavimą raštu ir kt.), sprendimus dėl administratorių pasirinkimo priims ne Savivaldybė, o butų ir kitų patalpų savininkai, t. y. teisė spręsti, ar keisti administratorių į kurį nors kitą, ar pasilikti tą patį administratorių priklausys patiems butų ir kitų patalpų savininkams, o Savivaldybė tik įgyvendins butų ir kitų patalpų savininkų valią ir paskirs butų ir kitų patalpų savininkų pasirinktą administratorių.
Taigi, Savivaldybės elgesys šiuo atveju ne tik yra visiškai teisėtas bei jokios tiesioginės naudos Savivaldybei nenešantis, bet ir sudaro palankias sąlygas butų ir kitų patalpų savininkams pakeisti jų lūkesčių neatitinkančius ir savo pareigų nevykdančius administratorius, tuo tarpu tinkamai savo funkcijas vykdžiusių administratorių paslaugomis patenkinti savininkai galės pareikšti valią ir toliau naudotis jų teikiamomis paslaugos.