Dvyliktokai dalijasi jiems skirtoje feisbuko paskyroje išplitusiu įrašu:

„1. Pirmas listeningo task’as (klausymo, - red. past.) buvo tikrai sunkus lyginant su tuo, jog jį turėtų įveikti net patys silpniausi mokiniai.

2. Tekstai (kalbu jau apie paskutinius) – C1 lygio. Kodėl mokinys, kuris mokosi B2 lygiu, turi mokėti per ~20 min. įveikti visą pilno lapo tekstą, kuris, man asmeniškai, buvo apie nieką.

3. Kodėl norintys pretenduoti į aukštus (90–100) įvertinimus turi mokėti C1 lygį, kodėl 100 nereiškia pilnai įveiktos mokymo programos, t.y. B2 lygis. Ir mokinys, kuris įveikia, atestate visvien gauna tą patį B2 lygį, kai egzamino užduotys kai kurios C1.

4. Taip pat C1 lygis yra įgyjamas universitete, mokantis dalykinę anglų kalbą ir praėjus kursą, tik tada įgauni jį. O jog gautum 12-toj klasėj 100, tu jau turi mokėti C1? Make it make sense. Jeigu lengviausias egzaminas taip sutrypė, tai bijau pagalvot apie pirmadienį (prisiminus, jog be matematikos durys užsiveria į aukštąsias). Jeigu iš anglų tikėjotės labai daug, o iš egzamino išėjot nuleistom galvom, patikėkit, jūs tikrai ne vieni, paprasčiausiai švietimo sistema pas mus yra seniausiai supuvusi“, – dalijasi anonimu prisistatantis dvyliktokas.

„Delfi“ skaitytoja Neda rašo, kad komentarai apie lengvą anglų kalbos egzaminą skamba juokingai ir tikina, jog tai visiškai neatitinka realybės.

„Dauguma dvyliktokų išėjo susiėmę už galvų ir nusivylę. Asmeniškai aš iš anglų bandomojo surinkau 91 balą, o iš spręstų ankstesnių egzaminų taip pat rinkdavau 90+ balų, todėl ir iš anglų VBE tikėjausi 100. Dabar nežinau, ar iki 80 ištempsiu. Palyginus su ankstesnių metų VBE, čia net nėra ką lyginti, šis buvo ypatingai sunkus, kalbu apie klausymo ir skaitymo užduotis“, – tvirtina ji.

Dvyliktokė Valentina irgi sako, kad egzaminas toli gražu nebuvo lengvas.

„Klausymo užduotyje per skirtingus akcentus neišėjo suprasti, apie ką kalbama, o mes juk klausom tik 2 kartus. Plius, patalpose girdisi aidas ir dėl to dar sunkiau buvo atsakyt į klausimus. 11-okai juk galėjo klausyt su ausinėm, vieni su savim, kodėl negalėjo to paties šanso suteikt ir abiturientams? Juk, kiekvienais metais kyla problemos dėl garso, tai per garsiai, tai per tyliai, tai nesureguliuota.

Skaitymo dalis lygiai taip pat buvo sunki, mokytojai aplink irgi sakė, kad tai C1–C2 lygio tekstai, o mes mokykloje juk mokomės B2 lygiu! Ar norima specialiai mus sukirsti? Nori mažiau 100-tukų? Tikrai ne vienas stropus mokinys, dešimtukininkas, kuris tikėjosi aukščiausių įvertinimų, iš egzamino išėjo nuleidęs galvą. Ar NŠA to nori? Kad egzaminų išlaikymo vidurkis būtų mažesnis? O gal specialiai sunkina, kad kitąmet pasigirtų kaip tarpiniai egzaminai padėjo gaut aukštesnius balus? Atsiprašau, bet tylėt nebegaliu. 12-okai nori teisybės, lygiai taip pat kaip 11-okai ir 10-okai.

Nežinau, kas šiemet vyksta švietimo ministerijos ofise, tačiau tai turi būtu taisoma ir nenurašoma mokinių nepasiruošimui. Būkit suaugę žmonės ir prisiimkit savo klaidas sau, o ne numetinėkit mokiniams! Savo pasunkintais egzaminais griaunat mums ateitį! Ar norit mažiau valstybės finansuojamose vietose besimokinančių studentų?“ – pasipiktinimo neslepia abiturientė.

Feisbuko grupėje dvyliktokai taip pat dalijasi savo nuomonėmis, dėl per sunkių užduočių, kai kurie teiraujasi, kur galima pateikti apeliacijas.

Dvyliktokų skundai dėl anglų kalbos egzamino
Dvyliktokų skundai dėl anglų kalbos egzamino
Dvyliktokų skundai dėl anglų kalbos egzamino
Dvyliktokų skundai dėl anglų kalbos egzamino

Primename, kad penktadienį vyko anglų kalbos egzaminas. „Delfi“ kalbinti abiturientai sakė esantys patenkinti užduotimis ir besitikintys aukštų balų.

Su egzamino užduotimis susipažinti galite čia.

Norite išsakyti savo nuomonę ar pranešti naujieną? Kviečiame rašyti el. paštu pilieciai@delfi.lt

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)