Tiek mokyklinio, tiek literatūrinio rašinio temos nebuvo sudėtingos, tačiau buvo visiškai kitokios nei tos, kurioms mus ruošė mokytojai. Valstybiniame egzamine visi tikėjomės temų apie meilę tėvynei ar patriotiškumo mūsų visuomenėje svarbą, tačiau gavome temas apie meilę bei susvetimėjimą.

Galimybė rašant rašinį naudotis kompiuteriu apskritai nebuvo naudinga. Nuolatiniai vaikščiojimai egzamino patalpoje blaškė visus, tiek egzaminuotojus, tiek ir pačius abiturientus. Susikaupti buvo ypač sunku. Taip pat verta paminėti, jog paskutinius mėnesius mokykloje autorių ir jų kūrinių nagrinėjimas vyksta ypač paviršutiniškai, tam tikra dalis autorių, kurie pedagogams neatrodo tokie svarbūs, lieka apskritai nepaliesta.

Belieka tikėtis, jog greitai ši nusistovėjusi sistema, kurios pagrindinis tikslas vienuoliktoje ir dvyliktoje klasėje paruošti mokinius egzaminams, o ne išugdyti tam tikrus gebėjimus ir suteikti praktinių žinių, keisis ir šis keturių valandų egzaminas nebespręs mokinių likimų...

Norite paprieštarauti autoriui? Arba išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt.

Kviečiame abiturientus pasidalyti savo įspūdžiais apie lietuvių kalbos egzaminą. Kaip vertinate egzamino užduotį ir kaip sekėsi rašyti rašinį? Rašykite el. p. pilieciai@delfi.lt su prierašu „Lietuvių kalba“.