Pripažinsiu, dėl asmeninės padėties pats dažniau pastebiu tokius „smulkius“ kelių eismo pažeidimus. Mano vyresnis brolis turi vidutinį neįgalumą, todėl visą gyvenimą iš arti matau, kaip pasaulis atrodo jam. Neįgaliesiems visuomenėje tarsi yra sukurtos tam tikros priemonės, kad būtų lengviau gyventi pilnavertį gyvenimą. Bet vis tiek viskas priklauso nuo to, ar mes patys esame linkę padėti arba bent jau netrukdyti kitam.

Atleiskite, jei nemalonu tą skaityti ir norėtųsi tikėti, kad taip nebebūna, bet turiu nuvilti...Būna. Ir bendrai kuo daugiau važinėju Vilniaus keliais, tuo aiškiau, kad eilinis vairuotojas pamatęs ateinantį pėstyjį pagreitins, kad tik nereiktų nieko praleidinėti per gatvę. Ir į kitą juostą tavęs daugelis neįsileis, nors tavo juostai pradėjus judėti greičiau tie patys vairuotojai pypsės ir įžūliai kišis, kol visi bus priversti sustoti ir juos įleisti. Tai ne vieno pažeidimo ir ne vienos stovėjimo aikštelės problema – tai požiūrio į kitą žmogų problema.

Elementarus pavyzdys, kuris mane ir išprovokavo parašyti. Oro uosto išvykimo aikštelė (užvažiavimas į išvykimą), vakaras. Man tereikia išlipti ir patekti į vidų. Bet net ir tai, pasirodo, misija neįmanoma, nes visos vietos prie išvykimo užstatytos. Aš per 40 metrų nuo oro uosto durų ir toliau niekaip – net privažiavus arčiau manęs nėra kur išleisti. Na gerai, aš išlipau toliau ir atėjau. Juk tikrai ne pirmas kartas, kai matau tokią situaciją. Bet tai aš galiu taip lengvai ateiti – aš neturiu jokios negalios, aš sąlyginai jaunas ir man tas atstumas nieko nereiškia. Ne visiems taip paprasta.

Ir ką gi aš matau eidamas po tas viršuje sustojusias mašinas? Daugiausiai, aišku, taksi (bet ne tik). Kai kurie taksistai žvalgosi, matyt, laukia pasirodant kliento. O štai vienas užmerkęs akis ilsisi, net variklis išjungtas, matyt, kad parūkymo pertrauka – ir tiesiai po ženklu, kuris draudžia čia stovėti. Panašiai elgiasi ir dar bent kokie 5 „kultūringi tautiečiai“, kuriems ant kitų nusispjaut. Nes jis pirmas užsiėmė vietą...

Bet ir tai dar ne blogiausia, nes kaip tik man priėjus prie įėjimo, iš oro uosto išeina vyresnė pora ir ramiausiai įlipa į tiesiai priešais pastatytą automobilį. Be jokių lagaminų ir iš pokalbio suprantu, kad jie ką tik kažką išlydėjo, atsibučiavo, atsisveikino. Mašiną palikę praktiškai vidury kelio su „avariniu“.

Nu f***, vilniečiai, taigi taip paprasta: privažiuojate, išleidžiate draugą arba keleivį ir važiuojate toliau. Niekas neverčia akis išvertus skubėti, bet ar tikrai neįmanoma apsisukti per minutę ar dvi? Ar būtina taip išnaudoti tą laisvę, kad daugiau niekam nebeliktų vietos? Ar jūs suprantate, kad įjungti „avarinį“ nėra lygu leidimui stovėti bet kur ir bet kaip?

Ilgai galvojau, ką čia padaryti. Apšaukti? Skambinti policijai? Pačiam daryti taip pat? Bet kas nuo to pasikeis, kam nuo to bus geriau? Gi problema ne vienas prastas vairuotojas – problema, kad daugumai kelyje giliai dzin ant visų aplinkinių. Mes įsivaizduojam, kokie labai vakarietiški esam, ir tuo pačiu griežtai atsisakom tą parodyti praktikoje.

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!

Norite išsakyti savo nuomonę? Rašykite el. p. pilieciai@delfi. lt arba spauskite apačioje.

Komentuoja Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas

Situaciją ant užvažiavimo tako (panduso), vedančio Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo link, stebime jau kuris laikas. Šioje vietoje ėmėmės papildomų veiksmų – įrengti stovėti draudžiantys kelio ženklai, esame sutarę su policijos pareigūnais, kurie dar dažniau patruliuoja ir įspėja nekultūringus vairuotojus, taip pat ir mūsų objektų saugumu besirūpinantys kolegos stebi situaciją kameromis ir dalinasi medžiaga, jei to reikia su pareigūnais – visos šios priemonės skirtos tam, kad būtų išvengta transporto spūsčių.

Labai gaila, bet vairuotojų kultūra ir supratimas, kodėl reikia paisyti eismo taisyklių, turbūt yra esminis faktorius, darantis įtaką visai situacijai. Tai į gerąją pusę keičiasi lėtai. Tikrai norime, kad tokiu situacijų mažėtų, todėl jau dabar analizuojame dar griežtesnių priemonių diegimo galimybes, kurios padėtų valdyti susidarančių kamščių šiame užvažiavimo take situaciją.