Pagaliau išpildyta svajonė
Tokia svajonė Arno galvoje knibždėjo labai ilgai. Iš pradžių jis norėjo nuosavo sodo namelio, po to prikabinamo kemperio, o galiausiai į akis socialiniuose tinkluose krito grotažymė #vanlife, kuri tik dar labiau sustiprino susidomėjimą keliavimo ir gyvenimo kemperyje idėja.
„Dėl pandemijos ši vasara visai kitokia – tęsėsi darbas iš namų, atsirado daugiau laisvo laiko, nes kelionių galimybės itin apribotos. Tad idėja apie kemperį pradėjo atrodyti ne tik kaip svajonė, bet ir sumanus sprendimas šiuo laikotarpiu.
Palankiai susidėliojus aplinkybėms, vienas iš draugų kaip tik nusprendė parduoti savo darbinį krovininį mikroautobusą „Iveco Daily“. Jis buvo parūdijęs, gan senas, tačiau techniškai labai tvarkingas ir išties didelis, nes tai buvo didžiausia „Iveco Daily“ versija. Jo ilgis siekia 7,5 m ir tai yra didžiausias B vairuotojo kategorijai tinkamas furgonas iki 3,5 tonos.
Turėjau daug laisvo laiko ir draugas pasiūlė prieinamą kainą, todėl net negalvodamas nusprendžiau imtis projekto. Sprendimą nulėmė ir tai, jog esu 194 cm ūgio vyras, keliauju su savo panele ir katinu, tad norėjosi, kad būtų ir daug erdvės, ir galėčiau atsistoti visu ūgiu“, – pasakojo vyras.
Sprendimą taip pat nulėmė ir lokacija, nes A. Geselevas šiuo metu gyvena Prahoje, o iš šios lokacijos visos trokštamos Europos kryptys pasiekiamos itin lengvai.
Esminiai pokyčiai furgone
Iš pat pradžių lietuvis per 7 dienas atliko virinimo darbus, sutvarkė kelis techninius niuansus ir kibo į perdarymo darbus.
Pasak jo, svarbiausia pirmiausia sutvarkyti tai, kas plika akimi nematoma: šiame furgone elektra generuojama iš 330 vatų saulės panelės į atskirą 220 amp. valandų bateriją; atlikti termoizoliacijos darbai; vandentiekis pajungtas prie jūrinės kojinės pompos su dvejomis 60 l vandens cisternomis švariam vandeniui.
O po to jau sekė standartiniai darbai: sienų apdaila, sumontuotas lovos karkasas, stalas su dviem suolais patogiam laiko praleidimui, darbui ar pietums, virtuviniai stalviršiai su dujine virykle ir kt.
„Kaip jau minėjau, pokyčius kemperyje įgyvendinau nuo nulio – iš tuščio krovininio furgono į jaukius namus ant ratų, tačiau iš išorės nusprendžiau nieko nekeisti. Taip pat sąmoningai rinkausi būtent tokią transporto priemonę, kuri neturi langų.
Nenoriu išsiskirti iš minios, noriu, kad furgonas ir toliau atrodytų kaip darbinis arklys ir netrauktų akių, nes tai man užtikrina ramų keliavimą ir suteikia galimybes statyti krovininį mikroautobusą nepastebėtam didmiesčiuose ar gamtoje. Turint tikrą kemperį, reikia mokėti didesnius kelių mokesčius ir jie dažniausiai yra nelaukiami vadinamuosiuose laukiniuose kempinguose, todėl dar atsiranda papildomos išlaidos už apsistojimą stovyklose“, – patirtimi dalijosi Arnas.
Išskirtiniai sprendimai
Krovininio mikroautobuso atnaujinimo darbai truko 3 mėnesius. Rezultatu vyras yra patenkintas, bet tikrai dar yra nemažai dalykų, kuriuos reikia modifikuoti ar perdaryti.
„Vandens talpas ir elektros bateriją norėčiau perkelti po lova. Planuoju įsirengti dušą su privačiu tualetu ir perdaryti katino kampelį. Jau renkuosi šaldytuvą ir dyzelinį šildytuvą – šis projektas tai nuolatinis procesas, kurį norisi tobulinti.
Labai džiaugiuosi, kad įsirengėme video projektorių ir pakankamai galingą „Bluetooth“ valdomą audio sistemą bei disko apšvietimą. Tai suteikia galimybę šiuos namus ant ratų lengvai konvertuoti į vidaus ar lauko kino teatrą, tad vasaros naktis leisti prie kemperio yra tikras malonumas“, – kalbėjo A. Geselevas.
Svarbu išskirti, kad pora keliauja su kate. Kadangi ji miega kartu su šeimininkais, jai išskirtinių sprendimų ieškoti kol kas nereikėjo.
„Kraikas ir maisto indelis yra standartiniai, tokie patys, kaip ir namuose, tik vandens talpa yra speciali – kelioninė, kuri neišsipila važiavimo metu. Ateityje planuoju gaminti laipynę sienomis ir hamaką, nes katė labai mėgsta stebėti, ką veikiame iš viršaus“, – apie keliavimą su augintiniu pasakojo vyras.
Patarimai, nusprendusiems imtis panašaus projekto
Didžioji dalis informacijos apie furgonų perdarymą vyro buvo atrasta jutubės kanaluose, taip pat daug praktiškų žinių pagal grotažymę #vanlife atkapstė feisbuko grupėse.
Anot pašnekovo, daug vertingų idėjų yra laivų, jachtų forumuose, 4x4 grupėse, nes čia renkasi žmonės, kurie jau statė namus ant ratų ar vandens dar prieš visą #vanlife kultūros pradžią.
„Prieš tai nesu nieko panašaus daręs, tad 3 mėnesiai, kuriuos skyriau, tikrai yra palyginus trumpas laikotarpis. Perprasti elektros, saulės energijos, apdailos darbų niuansus prireikė daug laiko ir užsispyrimo. Deja, didžiausia problema, kad informacijos yra labai daug, bet naudingos ir tikros – itin mažai, tad reikia labai kruopščiai atsirinkti ir nepridaryti daug klaidų.
Patarčiau rasti vietą, kur galėtumėte ramiai užsiimti projektu, nes aš viską dariau, kur papuola – nuo automobilių stovėjimo aikštelių iki Prahos senamiesčio, kas vis tiek turi įtakos darbų kokybei.
Be to, itin svarbu sumaniai išplanuoti turimą plotą, teisingai apskaičiuoti energijos bei vandens poreikius, pasirinkti termoizoliaciją pagal pasirinktos keliavimo krypties klimatą.
O svarbiausia, nereikia laukti, kol viską pabaigsite – vykite į trumpesnes keliones dar neįrengtame kemperyje su tiesiog miegmaišiu ant grindų. Labai daug atsakymų patys gausite tiesiog keliaudami, nes taip pajusite savo tikruosius poreikius“, – patarimus iš savo patirties vardijo Arnas.
Furgono pokyčiams jis jau išleido apie 2500 eurų. Šiuo metu dar yra suplanuoti pokyčiai, kurie atsieis apie 1000 eurų, ir tai nėra pabaiga, nes tokie projektai niekuomet nepasibaigia.
Tolimesni planai
Kemperio įrengimas buvo baigtas tik prieš 2,5 mėn., tad pora daug pakeliauti dar nespėjo.
„Kadangi dabar rekomendacijos keliauti nuolat keičiasi, kol kas spėjome nuvykti tik į Slovakiją, Čekiją, Lenkiją. Ilgiausia kelionė truko 10 dienų. Keliavome po Slovakiją ir viskas praėjo sėkmingai“, – teigė A. Geselevas.
Žinoma, dabar visos ateities vizijos siejamos būtent su šiuo projektu:
„Kol kas tai tik svajonė, tačiau labai tikimės artimiausiu metu susidėlioti darbus taip, kad abu galėtumėme dirbti nuotoliniu būdu. O gal atrasime net ir finansavimo galimybę kelionėms ir vloginimas taps darbu, iš kurio galėsime gyventi. Jau sukūrėme jutubės kanalą, kur galite stebėti mūsų nuotykius.“