Skaitytojas klausia: „Ar galiu paduoti į teismą gydytoją dėl atsainaus poelgio su pacientu?“
Atsako LJAA narė, advokato padėjėja Daumantė Hinz:
„Iš visų paslaugų teikimo sričių bene jautriausia sritis yra medicininių paslaugų teikimas. Asmens teisę į sveikatos priežiūrą bei medicinines paslaugas jam susirgus garantuoja aukščiausiasis LR teisės aktas – Lietuvos Respublikos Konstitucija, bei specialusis įstatymas (kartu su kitais LR teisės aktais) – LR pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas, kuris nustato paciento teises ir pareigas, paciento atstovavimo ypatumus, paciento skundų nagrinėjimo ir žalos, padarytos jo sveikatai, atlyginimo pagrindus.
Minėti LR teisės aktai įpareigoja sveikatos priežiūros specialistus bei sveikatos priežiūros įstaigas savo veikloje vadovautis savitarpio pagarbos, supratimo ir pagalbos principais, taigi sveikatos priežiūros specialistams taikomas ne tik sąžiningo, protingo ir atidaus profesionalo veiksmų standartas, bet ir maksimalių pastangų kriterijus. Minėti teisės aktai garantuoja ne tik teisę į kokybiškas sveikatos priežiūros paslaugas, kurios apibrėžiamos kaip prieinamos, saugios, veiksmingos sveikatos stiprinimo, ligų prevencijos, diagnostikos, ligonių gydymo ir slaugos paslaugos, kurias pacientui tinkamu laiku, tinkamoje vietoje suteikia tinkamas sveikatos priežiūros specialistas ar sveikatos priežiūros specialistų komanda pagal šiuolaikinio medicinos ir slaugos mokslo lygį bei gerą patirtį. Ir tai daroma atsižvelgiant į paslaugos teikėjo galimybes ir paciento poreikius bei lūkesčius, juos tenkinant ar viršyjant, taip pat ir į paciento teisę pasirinkti sveikatos priežiūros įstaigą bei sveikatos priežiūros specialistą.