Vartotojų kreipimųsi kasmet daugėja
„Per 2021 m. į VVTAT kreiptasi 42 212 kartų, apie 170 kartų kiekvieną darbo dieną. Per pirmuosius 6 šių metų mėnesius į VVTAT kreiptasi 21 584 kartus. Palyginimui, 2020 m. tokių kreipimųsi buvo apie 35 000, o lyginant su 2018 m., skaičius išaugo net 35 proc. Šie kreipimaisi apima prašymus dėl konsultacijų, vartotojų skundus, kurie nagrinėjami administracine tvarka, vartojimo ginčus, kurie nagrinėjami ne teismo tvarka.
Nagrinėjant vartotojų prašymus ne teismo tvarka, kiekviena situacija vertinama individualiai pagal pateiktus įrodymus, ginčo šalių paaiškinimus, susiformavusią praktiką. Deja, gana dažnai pasitaiko atvejų, kai vartotojo prašymas atmetamas, nes vartotojo pateiktas reikalavimas yra nepagrįstas. 2021 m. priimant nutarimą dėl ginčo tarp vartotojo ir verslininko, vartotojo reikalavimai atmesti apie 50 proc. atvejų. Dažniausiai vartotojų prašymai 2021 m. buvo atmesti dėl to, kad vartotojai nesusipažino su sutarties informacija, neišsaugojo aplinkybes pagrindžiančių dokumentų, nevykdė pareigos laiku apžiūrėti prekes ir pan. Todėl ginčo nagrinėjimo metu trūko objektyvių įrodymų vartotojų prašymams pagrįsti“, – pasakoja specialistai.