Ženklai pranešantys apie stacionarius arba vidutinio greičio matuoklius, dažną vairuotoją priverčia darkart žvilgtelti į spidometrą ir teisingai pasirinkti greitį. Tai natūralu, tačiau Vilniaus Molėtų plente (A14), važiuojant nuo Santariškių link Utenos, vairuotojams prieš naują vidutinio greičio matuoklį gali kilti rimtų abejonių dėl leistino greičio.
Suklaidino ne vieną
„Važiavau iš Vilniaus Utenos link ir prieš sankryžą pamatęs ženklą, kuris greitį riboja iki 70 km/val. kaip visada sumažinau greitį. Pavažiavęs toliau, pastebėjau naują ženklą, pranešantį apie vidutinio greičio stebėjimo ruožą. Čia ir susimąsčiau, kokį greitį galiu rinkis, nes žinau, kad užmiestyje galima važiuoti 90 km/val., tačiau abejones sustiprino ir automobilio sistema pranešanti apie maksimalų greitį. Pagal ją, galėjau važiuoti ne didesniu nei 70 km/val. greičiu", – rašo skaitytojas.
Pasak jo, srautas toje vietoje pasirodė keistas, nes vieni automobiliai tarsi važiuoja 70 km/val. greičiu, o kiti greičiau. Tokį vairuotojų elgiasi minėtame ruože pastebėjo ir „Delfi" žurnalistai, nuvykę apžiūrėti naujos greičio matavimo įrangos. Tuo metu automobiliai nuo paskutinės reguliuojamos sankryžos pagreitėja, tačiau dalis vairuotojų, pastebėję apie vidutinio greičio matavimą pranešantį ženklą, sulėtindavo iki 70 km/val. ir taip važiuodavo iki ruožo pabaigos.
Svarbu pabrėžti, kad „Waze" programėlė šioje atkarpoje taip pat praneša apie vidutinio greičio matavimo įrangą, tačiau apie greičio viršijimą praneša tik tuo atveju, jei jis didesnis nei 90 km/val.
Tiesa, dalis vairuotojų į Molėtų plentą gali įvažiuoti sukdami į kairę iš Molėtų arba Melkio gatvės. Taip važiuojant prieš ženklą skelbiantį, kad prasideda A14 kelias nėra greitį ribojančių ženklų, todėl šiems vairuotojams abejonių dėl greičio nekyla. Lygiai taip pat, jei į šį stebimą ruožą įvažiuojama iš kitos pusės Riešės ar Medikiškių gatvių.
Maža, bet svarbi taisyklė
Kaip pasakoja vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova, tokį per didelį vairuotojų atsargumą galima paaiškinti gana paprastai. Tiesiog reikia prisiminti vieną svarbią taisyklę.
„Toks ženklas nurodo, kiek liko kilometrų iki gyvenvietės. Šie ženklai statomi už miesto ribų, todėl sufleruoja, kad didžiausias leistinas greitis čia yra 90 km/val. Tačiau jei prieš jį yra greičio ribojimo ženklas, tuomet reikia vadovautis pastaruoju. Šiuo atveju vairuotojai ir gali susiklaidinti, tačiau svarbu prisiminti vieną taisyklę. Greitį nustatantys ženklai galioja iki analogiško ženklo ar apribojimų pabaigos, arba, kaip šiuo atveju, iki sankryžos, kuri šioje vietoje yra reguliuojama, – aiškina ekspertė.
Naujausia greičio matavimo sistema
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) pateikiamame greičio priemonių žemėlapyje, šis ruožas – 12 kilometras A14 kelyje – pažymėtas, kaip vystomas, o darbų pabaiga numatoma antrąjį šių metų ketvirtį. „Delfi" susisiekus su direkcija, paaiškėjo, kad šiame ruože greičio matavimo įranga dar tik pradedama montuoti ir nefiksuoja pažeidimų.
„Ruožas šiuo metu yra įrengimo stadijoje. Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai informuoja iš abiejų radaro pusių įrengti informaciniai kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė". Naujieji matuokliai matuos ne tik greitį, bet ir tikrins techninės apžiūros galiojimą, civilinės atsakomybės draudimą, kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą", – pasakoja LAKD atstovas Saulius Jansonas.