Taigi, pradėsiu nuo to, ką jau skalavo visos įmanomos žiniasklaidos priemonės, nuo PUPP (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas). Šio patikrinimo rezultatai labai žemi: bendras visų dešimtokų matematikos išlaikymo balo vidurkis – 5,59, lietuvių kalbos – 6,33. Tai reiškia, kad beveik 1 iš 5 dešimtokų Lietuvoje neturi bazinių žinių ir gebėjimų, nesugeba teisingai suprasti skaitomo teksto ar nemoka atlikti elementarių praktinių skaičiavimų. Kodėl taip yra?

Aš pati esu susidūrusi su silpnų mokytojų problema. Užbėgdama įvykiams už akių sakau, kad aš tikrai nesu nusistačiusi nei prieš vieną mokytoją, visi yra geri, tačiau vieni moka susitvarkyti su mokinių grupe, kiti ne, su vienais temą gali pereiti per kelias dienas ir gerai ją išmokti, su kitais tą temą gali mokytis 2 savaites.

Kas yra stiprus, o kas silpnas mokytojas? Mano nuomone, stiprus mokytojas susitvarko su mokinių grupe (neleidžia naudotis telefonais, užsikalbėti tarpusavyje, daryti nesąmones), kuris moka susitvarkyti su savo emocijomis, kuris žino, kokios praktinės užduotys labiau lavina ir išmoko, o kokios tik laiko švaistymas, kuris mokiniui tam tikrą dalyką aiškina tol, kol mokinys supranta, kuriam nėra kvailų klausimų. Silpnas mokytojas yra analogiškai priešingas stipriam mokytojui.

Buvau silpna anglų kalboje, todėl ėjau į silpnesnę grupę ir joje mokė silpnas mokytojas. Visišką pasikeitimą tarp mokymo pajutau, kai 11 klasėje mūsų silpna grupė atsidūrė pas mokytoją, kuri mokė pačius stipriausius. Ir ką jūs manot? Mokydamasi pas šią mokytoją aš jau turėjau vilties, kad išlaikysiu anglų kalbos egzaminą, ko nesitikėjau mokydamasi pas silpną mokytoją.

Bėda ta, kad silpnos grupės gauna silpnus mokytojus, su kuriais yra sunku pasiekti aukštesnį lygį ir mokytis puikiai, o stiprios grupės gauna pačius stipriausius mokytojus, su kuriais nenukrenta į žemesnį lygį. O ką tuomet daryti, kad tai pasikeistų? Sukeisti mokytojus? Tada atsiranda dar viena bėda: stipri grupė gavusi silpną mokytoją nusivažiuos į apačią, tačiau būtų gerai iš tos pusės, kad silpna grupė gavusi stiprų mokytoją taps stipri grupė. O ką tada daryti su silpnais mokytojais? Klausimas, į kurį aš pati vis dar neatrandu atsakymo, todėl šį klausimą palieku jums pamąstymui.

P.S. Jūsų dukra ar sūnus nėra kalti dėl savo žemų pažymių, kai sėdi klasėje su silpnu mokytoju, kuris pats nesuvokia, ką daro mokytojo kėdėje. Silpni mokytojai tik padarė galimybę atsirasti korepetitoriams, kurie iš to labai daug užsidirba.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją