Ne, jei tu genialus, nebūsi laimingas ir... dorovingas eilinio žmogaus požiūriu: aistra išbalansuoja gyvenimą, nepalikdama jokios vilties turėti „paprasto" žmogaus laimę.

Nors romantizmo muzikos atstovai – ne istorinės asmenybės kaip aleksandrai makedoniečiai, valdomi užkariavimo aistros, juos į priekį taip pat stūmė aistra. Pirmiausia – melancholiškas idealo ilgesys, vadinamasis „pasaulio sielvartas“ (Weltschmerz) – romantikų pesimizmas dėl to, kad šiame pasaulyje negalima pasiekti idealo, ir nuolatinės jo paieškos moteryse. Romantizmo muzika – lepių sielų meilės ilgesys, už kurio daug vienkartinių meilės istorijų, nes į gražius kūnus suprojektuojamos ir prifantazuotos tų gražių moterų dvasinės savybės, kurių jos iš principo negali turėti.

O neradus idealo eilinės „pasirašiusios“ moters kūne neviltis išsilieja romantiškomis melodijomis. Kaip rašė S. Freudas savo veikale „Anapus malonumo principo“ , „kokia dar galėtų būti kūrybos prasmė ir tikslas, jeigu ne simboliais išvaduoti žmogų nuo pernelyg didelės įtampos, to, kas kaupiasi ir spaudžia jį, perkelti į nepavojingą zoną, iš kurios daugiau tai neužplūstų jo sielos“. Sublimuoti seksualiniai siekiai įgauna meno kūrinio pavidalą, taip išvaduodami kūrėją nuo jų spaudimo ir įtampos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją