„UBS Group AG“, „Deutsche Bank AG“ ir kiti pasauliniai milžinai bendradarbiauja su pramonės prekybos grupe „Nasscom“, kad užtikrintų, jog Indijos valstijos tokį darbą priskirtų būtinosioms paslaugoms ir personalas prireikus galėtų tęsti darbą iš biurų.
„Infosys Ltd.“, „Tata Consultancy Services Ltd.“ ir kitos Indijos firmos, įdarbinusios daugiau nei keturis milijonus žmonių tokiuose technologijų centruose kaip Bengalūras, taip pat prašo, kad jų klientai sušvelnintų informacijos neatskleidimo ir kitas privatumo taisykles, kad darbuotojai, kurie per karantiną privalo likti namuose, ir toliau galėtų atlikti savo darbus.
„Milijonų kompiuterių perkėlimas į darbuotojų namus, programinės įrangos perkonfigūravimas, kad būtų galima užtikrinti mažesnį pralaidumą ir kibernetinį saugumą – tai yra protu nesuvokiamas fizinis ir logistinis galvosūkis, kurį mūsų kompanijos šiuo metu sprendžia“, – telefonu sakė „Nasscom“ pirmininkas Keshavas Murugeshas.
Ministro pirmininko Narendros Modi sprendimas didžiojoje Indijos dalyje sekmadienį įvesti karantiną yra rimtas iššūkis tokiems bankams kaip „JPMorgan Chase & Co.“ ir Indijos 181 milijardo dolerių vertės užsakomųjų paslaugų pramonei, kuri tvarko viską nuo prekybos atsiskaitymų iki „British Airways“ skrydžių rezervavimo bei draudimo išmokų.
„Nasscom“ prašo šalies valstijų vadovų suteikti jų pramonei specialias išimtis, kad kai kurie darbuotojai galėtų dirbti iš biuro, kur turi prieigą prie svarbių duomenų bazių ir patikimą spartų internetą – kurio daugumai darbuotojų trūksta namuose. Nors daugelis valstijų, įskaitant Karnataką, kurioje yra įsikūręs Bengalūras, ir Mumbajaus Maharaštros valstiją, duomenų centrams jau yra suteikusios „specialų statusą“, jis galioja ne visur.
„Darbuotojų saugumas yra nepaprastai svarbu, tačiau mes taip pat orientuojamės į tai, kad operacijos vyktų be pertrūkių“, – pažymėjo K. Murugeshas.
Susirūpinimas dėl privatumo
Privatumas taip pat yra svarbi problema, kadangi artimiausiu metu milijonai darbuotojų galės tvarkyti slaptus duomenis iš namų. Didžiųjų pasaulio bankų, draudimo kompanijų, oro linijų bendrovių ir mažmenininkų užsakomąjį darbą reglamentuoja griežti susitarimai dėl informacijos neatskleidimo. Daugelis kompanijų savo darbuotojams netgi neleidžia atsinešti į darbovietę telefonų, bijodamos pažeisti klientų konfidencialumo sąlygas, ir apriboja prieigą prie tam tikrų duomenų sričių tik tiems, kurie dirba prie konkretaus projekto.
Indijos duomenų centrai yra gyvybiškai svarbūs daugeliui pasaulinių finansų bendrovių. Indijos paslaugų centruose įdarbinta daugiau nei 20 000 „Barclays Plc“ darbuotojų, kurie rūpinasi technologiniais sprendimais visame pasaulyje. „Deutsche Bank“ yra įdarbinęs 10 000, o „JPMorgan“ – maždaug tris kartus tiek. Remiantis bankų ataskaitomis, „Barclays“ „ženkliai sumažino“ Indijos biuruose dirbančių žmonių skaičių, dauguma „Deutsche Bank“ personalo taip pat triūsia iš namų.
„UBS“ teigia, kad apie 90 proc. iš kompanijos 6000 Indijos darbuotojų dirba iš namų. Šveicarijos bankas sudarė 600 nepamainomų darbuotojų, kurie gali lankytis biure, sąrašą: jiems bus pasiūlytas maitinimas ir transportas automobiliais, kurie bus reguliariai valomi sanitarinėmis priemonėmis, teigia su banko planais pažįstami asmenys.
Mumbajuje įsikūrusi „Tata Consultancy“ („TCS“) išsiuntė dirbti iš namų 85 proc. savo personalo visame pasaulyje, įskaitant didžiąją dalį Indijos darbuotojų, teigia su situacija pažįstami asmenys.
„Siekdami verslo tęstinumo šioje kritinėje situacijoje, daugeliui „TCS“ darbuotojų suteikėme galimybę dirbti iš namų“, – teigiama bendrovės pranešime, kuriame taip pat pažymima, kad darbuotojų komandos dirba „karo sąlygomis“, kad užtikrintų sklandžias operacijas.
Bengalūro centre įsikūręs „Infosys“ ne iš karto atsakė į klausimus apie klientų ir darbuotojų situaciją. „Wipro Ltd.“ teigė, kad jų klientai „palaiko“ sprendimą personalui dirbti iš namų.
Atvejų daugėja
Koronaviruso užkratas, jau pasiekęs didžiuosius Indijos miestus, tokius kaip Mumbajus, Bengalūras ir Naujasis Delis, verčia visapusiškai permąstyti, kaip toliau vykdyti darbus, nes ekspertai perspėja, kad tankiai apgyvendintą 1,3 milijardo žmonių valstybę su ribota sveikatos priežiūros infrastruktūra netrukus gali užklupti atvejų lavina.
Viruso protrūkis pastarosiomis dienomis paskatino N. Modi vyriausybę rekomenduoti griežtą karantiną ir judėjimo apribojimus. Visi keleiviniai ir priemiestiniai traukiniai sustabdyti mažiausiai iki kovo 31 dienos. Pirmadienį šalis pranešė apie 415 atvejų, įskaitant septynias mirtis. Daugelis valstijų ėmė įgyvendinti į komendanto valandą panašius apribojimus – drausti viešumoje būriuotis daugiau nei penkiems žmonėms.
„Tolimesnėje perspektyvoje turės būti įgyvendintas visiškai naujas užsakomųjų paslaugų modelis“, – svarsto K. Murugeshas.
Valstijų patvirtinimas
Indijos federalinė valdymo struktūra taip pat nepalengvina kompanijoms gyvenimo. Nors centrinė vyriausybė gali patarti regionų vyriausybėms klasifikuoti informacinių technologijų ir paslaugų centrų darbą kaip „būtinąsias paslaugas“, leidžiančias jiems išvengti karantino, tik regioninės vyriausybės gali pakeisti taisykles ir leisti taikyti tokias išimtis.
Užsakomasis darbas, pavyzdžiui, akcijų rinkų aptarnavimas, skrydžių rezervacijos ir pretenzijų dėl medicininio draudimo nagrinėjimas, kuris laikomas „neatidėliotinu“, turės būti atliekamas biuruose, kurie turi reikiamą infrastruktūrą. Dėl su kai kuriais darbais, tokiais kaip vaistų kūrimas ir reguliavimas, susijusių konfidencialumo klausimų darbuotojams taip pat teks triūsti biuruose.
„Tiek centrinė vyriausybė, tiek Karnataka ir Maharaštra nepaprastai padėjo paskelbiant mūsų pramonę būtinosiomis paslaugomis“, – pažymi K. Murugeshas iš „Nasscom“, kuris taip pat yra „WNS Global Services“ generalinis direktorius.
Dauguma IT ir kitų paslaugų įmonių, įsikūrusių Indijoje, jau yra gavusios reikiamus patvirtinimus darbui iš namų, teigia „Nasscom“ vyresnioji viceprezidentė ir vyriausioji strategijos vadovė Sangeeta Gupta. „Likusios turėtų gauti klientų nurodymus per artimiausias porą dienų“, – pridūrė ji.