1. Klaudia Soare „WWD“ seminare pasakodama apie „Instagram“ teigė, kad svarbiausias kompanijos tikslas naudojantis šia platforma ‒ nustatyti, kokia yra jų auditorija, ir pasirūpinti, kad būsimiems klientams tinkamai tarnaus. Socialinėje erdvėje yra milijonai vartotojų, turinčių skirtingus pomėgius ir ieškančių skirtingų dalykų. Jei kompanija dirba su kosmetika, jos klientai bus tik tie, kurie domisi grožio priemonėmis ir viskuo, kas susiję su kosmetika. Taigi įrašai turi būti tikslūs, informatyvūs ir naudingi būtent jūsų pasirinktam segmentui.
2. Mainais už reklamą ABH dovanoja savo produkciją. Duoti produktų žmonėms, turintiems daug sekėjų „Instagram“ tinkle, yra labai efektyvus būdas pasiekti didelę auditoriją. Remiantis „Octoly“ tyrimais, tam labiausiai tinka mikroinfluenceriai (tie, kurie turi nuo 5 iki 100 tūkstančių sekėjų. Bent jau JAV mastu). Ši nuomonių formuotojų kategorija grožio prekės ženklams padeda įtraukti į dialogą daugiau vartotojų, įkvepia ir įtikina imtis veiksmų. Jie yra daug aktyvesni už makroinfluencerius ir tris kartus dažniau kelia reklamas ir nuorodas. Neužmokėjus, o tiesiog dovanojus savo produkciją, žmogus lieka sąžiningesnis, autentiškesnis, nes laisvai išreiškia asmeninę nuomonę apie prekę. Sąžiningų santykių puoselėjimas atsilyginant dovanomis, o ne pinigais yra vienas pagrindinių ABH sėkmės raktų. „Fashionista“ portale Anastasia teigė: „Influenceriai yra mūsų draugai, o pinigų draugams mes nemokame. Todėl siunčiame jiems produktus, ir šie reklamuoja tas prekes, kurias mėgsta. Mes niekad neprašome jų apie mus kalbėti. ABH siekia, jog žmonės pamėgtų mūsų kuriamą produkciją. Visa mūsų veikla yra organinė, todėl ir esame tokie sėkmingi“.[1]Taip pat labai svarbu siųsti savo įmonės produkciją ne visiems nuomonių formuotojams iš eilės, o tik tiems, kurie atitinka jūsų kompanijos dvasią, stilių ir darbo etiką.
3. ABH plečia savo sekėjų ratą per vartotojų sukurtą turinį. Didžioji dalis ABH skelbimų yra ne jų pačių kurti vaizdo įrašai, o jų įmonės kosmetiką naudojančių sekėjų reklama. Šiuos įrašus Anastasia tiesiog nukopijuoja ir paskelbia savo paskyroje. Kuo dažniau verslininkės skelbia savo sekėjų įrašus, tuo daugiau kiti žmonės dalijasi ABH įrašais tikėdamiesi, kad ir jų darbai bei vaizdo įrašai sudomins Anastasią ir Norviną, tad jos taip pat skelbs jų darbus savo paskyroje. Tačiau ką daryti kompanijoms, kurios yra niekam nežinomos? Galima pradėti nuo atitinkamų grotažymių (angl. hashtags). Taip bus patrauktas tikslinės publikos dėmesys. Grotažymės padeda pasiekti auditoriją, kuri domisi su jūsų veikla susijusiu turiniu. Taip pat galima atsiklausus į savo paskyrą perkopijuoti su jūsų įmonės veikla susijusių influencerių įrašus, taip patraukiant tų žmonių sekėjų dėmesį.
4. Anastasia ir Norvina bendrauja su savo sekėjais ir palaiko su jais nuoširdžius santykius. Verslininkės pačios tvarko kompanijos „Instagram“ paskyrą. Jos dažnai atsako sekėjams į įvairius klausimus, palaiko pokalbį, reaguoja ir atsako į neigiamus komentarus (labai svarbu reaguoti į neigiamus atsiliepimus). Taigi nuoširdus bendravimas padeda sukurti artimą gerbėjų bendruomenę ir didina jų pasitikėjimą.
5. ABH didina pardavimus pasinaudodama „Instagram“ istorijomis. Kai 2016 m. „Instagram“ pristatė istorijų funkciją, vartotojai ją iškart pamėgo. Ši funkcija ‒ tai skaidrių perėjimo principu pagrįstas nuotraukų ar vaizdo įrašų rodymas. Įrašams nereikia daug profesionalumo ir didelių pastangų išlaikant kokybę, nes jie po 24 valandų tiesiog išnyksta. ABH kelia net 6–8 istorijas per dieną, taip verslininkės artimiau ir spontaniškiau bendrauja su auditorija. Labai pravarti istorijų funkcija ‒ galimybė įkelti ten įvairias nuorodas ir išorinius puslapius, pavyzdžiui, savo el. parduotuvės adresą. ABH labai subtiliai tai daro: iš pradžių deda įrašą apie naują prekę ir kaip ja naudotis, o paskutiniame vaizdo įraše ‒ internetinio puslapio adresą, kur šį produktą įsigyti.[2]
6. Kūrybiškumas, ieškant bendradarbiavimo galimybių. Socialiniai tinklai, anot ABHverslo kūrėjų, nėra vien tik puiki reklamos erdvė. Tai ir platforma bendradarbiauti su kitais grožio pasaulio atstovais. Bendradarbiavimą ir draugystę su grožio specialistais Anastasia ir Norvina karjeros pradžioje iniciavo pačios. Jos nusprendė talentingiems visažistams nusiųsti ne tik savo produkcijos, bet ir po „Sony6“ fotoaparatą. 2012‒2013 m. išmanieji telefonai dar neturėjo tokių kokybiškų kamerų kaip šiandien, o su „Sony6“ buvo galima lengvai ir greitai perkelti nuotraukas tiesiai į savo telefoną. „Be puikios kameros ir atitinkamo apšvietimo makiažo nuotraukose taip gerai nesimato. Privalėjome padėti jauniems ir talentingiems kosmetikos specialistams išmokti tinkamai fotografuoti makiažą, ir aš didžiuojuosi, kad mūsų dėka atsirado pirmieji grožio influenceriai“, – pasakojo Anastasia Breaking Beauty tinklalaidėje.[3]Ar gi tai ne puiki ir kūrybinga idėja, ieškant bendradarbiavimo galimybių?
7. Anastasia Soare nusprendė naudoti socialinius tinklus ne tik reklamuojant savo produkciją ar įmonę, o suteikti žmonėms vertės. Talentingoji rumunė šią platformą pasitelkė mokymams, kaip taisyklingai naudotis makiažo priemonėmis. Pažiūrėję vaizdo pamokėles, žmonės lengvai išmokdavo visų gražinimosi subtilybių. „Reklamuojame savo prekes ne dėl to, kad jas parduotume, o norėdamos įkvėpti ir išmokyti makiažo paslapčių, – teigė Norvina. – Mes tiesiog siekiame supažindinti auditoriją su savo veikla ir produktais.“[4]
8. Paskutinis, bet ne mažiau svarbus patarimas norint padidinti pardavimus naudojantis „Instagram“ ‒ daug ir ilgai stebėti, kas vyksta šioje socialinių tinklų platformoje. Tai yra, ne tik skaityti komentarus ir į juos atsakyti, bet stebėti, kokios naujovės vyrauja pasirinktoje industrijoje, apie ką kalba ir kuo domisi tikslinė auditorija. Taip pat ‒ skelbti įrašus kasdien, net savaitgaliais, švenčių dienomis ir vėlyvais vakarais, nes būtent tada žmonės būna namie ir ilsėdamiesi naršo po „Instagram“ platformą. Taigi darbas čia turi vykti nuolatos, be pertraukų.
Tiems, kam įdomu sužinoti, koks buvo Anastasijos Soare gyvenimas ir karjeros kelias, rekomenduoju paskaityti neseniai išleistą biografijų rinkinių knygą 4 tikros garsių žmonių biografijos.
[1]Wichhover, C. (2016). How the 18 year old ABH brand became the buzziest brand company on the internet. [žiūrėta 2019-02-06]. Prieiga per internetą: https://fashionista.com/2016/02/anastasia-beverly-hills-instagram
[2]Octoly. (2018). How Anastasia Beverly Hills Became The Most Powerful Beauty Brand On Instagram. [žiūrėta 2019-02-05]. Prieiga per internetą: https://insights.octoly.com/how-anastasia-beverly-hills-became-the-most-powerful-beauty-brand-on-instagram-9fe59e4f3575
[3]Higgins, C; Dunn. J. (2019). ABH founder Anastasia Soare.[žiūrėta 2019-02-05]. Prieiga per internetą: http://breakingbeautypodcast.libsyn.com/ep-46-anastasia-beverly-hills-founder-anastasia-soare
[4]Brown, R. (2015). Instagram Drives Anastasia Beverly Hills’ Sales. [žiūrėta 2019-02-06]. Prieiga per internetą: https://wwd.com/business-news/marketing-promotion/anastasia-beverly-hills-instagram-10197833/