Kavutę teks gerti kitoje vietoje. Kitoje gatvės pusėje esanti gražių daiktų parduotuvėlė irgi turi prisikabinusi lapą vitrinoje, tik jame parašyta, kad prekiaus Facebooke. Kaip niekada anksčiau dabar svarbu tapo tai, kaip pasiekti klientą socialiniuose tinkluose, ką jam parašyti, kaip patraukti jo dėmesį. Ar žinote, kokios klaidos gali sugriauti visas jūsų iki šiol buvusias sėkmingas pastangas ir rezultatus?
3 dalykai, kurių niekada nerašykite savo verslo puslapyje
„Pamėkite mūsų puslapį ir“, „spausk like ir “, „pasidalinkite...“ ir pan. Kaip žinia, tai labai mėgsta Facebook konkursų organizatoriai. Galima ginčytis ir sakyti, kad tai veikia, taip susirenkami puslapio sekėjai. Bet ar jie yra ta tikslinė auditorija, kokioms jums reikia? Sekėjus patrauksite tik tuomet, kai jie pas jus ras tai, ko ieško, o ne kas jiems siūloma. Todėl kuriant turinį, reikia pirma pasiaiškinti, ko reikia mano tikslinei auditorijai, kuo mano verslo paslaugos ar prekės jiems bus naudingos, kokias jų problemas ir klausimus išspręs.
Kitas pavyzdys. „Rožytė. Turiu vietoje“, „biseris, juodas“ ir pan., o šalia dar ir dirbtinių rožių bei iš juodų karoliukų suverto vėrinio fotografijos. Tokie įrašai parodo, kad nėra apie ką rašyti. Kaip atrasti tinkamus žodžius, sakinius? Atsakymas paprastas – prieš rašant pagalvoti apie tikslą. Kokiu tikslu rašomas šis įrašas? Ar tai pasiūlymas? O gal tai naujos kolekcijos ar darbo pristatymas? Tuomet rašyti reikėtų taikant skelbimo ar pristatymo tekstą, kuris turi tam tikras kūrimo taisykles. (Apie tokias galima pasidomėti Facebook puslapyje @Storytellingverslui)
Itin dažnai pasitaikanti tekstų rašymo Facebook verslo puslapiuose klaida – tiesioginė produkto reklama tarsi ji būtų nurašyta nuo reklaminės skrajutės. Tradiciniame versle tai normalu, tačiau norint pritraukti klientų iš Facebook'o, reikia kūrybiškesnio turinio. Retas kas kreipia dėmesį į dar vieną reklaminę skrajutę. Paprastai žmonėms tai kelia nesąmoningą norą atmesti, nepriimti, praleisti tai, kas brukama. Tokios žinutės gali būti masiškai rašomos pasitelkiant dirbtinį intelektą, o tokiose žinutėse siūlomi produktai – pigios prekės. Tad jei j8s prekiaujate savo rankų darbo gaminiais, teikiate tokias paslaugas, kurios susijusios su bendravimu, šilto santykio kūrimu, be abejo, tokie tekstai retai kada patrauks dėmesį.
2 būdai, kaip išvengti šių klaidų
Verslininkų, o ypač smulkiųjų, problema nėra vien tik nežinojimas, „ką postinti“, kaip rašyti. Kur kas didesnis rūpestis yra, kaip spėti, nes viskuo, pradedant tiekimu, klientų paieška, gamyba, buhalterija ir t.t., tenka rūpintis pačiam, todėl komunikacija Facebook'e lieka paraštėse, o įrašai publikuojami, kai tam atsiranda laisva minutėlė. Nuo ko pradėti, jei vis tik nėra galimybių pasisamdyti profesionalių socialinių tinklų administravimo paslaugų?
Visų pirma, reiktų pradėti nuo analitinio ir strateginio darbo, kurio metu būtina išsiaiškinti turinio marketingo tikslus, pasidomėti, ko ieško, kas rūpi jūsų potencialiems klientams, kurie ir yra jūsų tikslinė auditorija. Kai tai atlikta, galima planuoti turinį, kurti reklaminę strategiją ir tik po rašyti įrašus, ruošti vizualus.
Antra, į ką reikia atkreipti dėmesį – tai yra kam tu rašai. Tik gerai pažinę savo auditoriją ir jos pomėgius, pasaulėžiūrą ir pan. imsite rašyti tai, ko reikia jiems. Gerame tekste visada yra „aha“ momentas, tad galvokite ir eksperimentuokite, kaip jo pasiekti.
Kad ir kaip skambėtų keistai, rašyti sau ir savo poreikiams – tokia pozicija neveikia. Geras tekstas tas, kuris atliepia žmogaus norus ir poreikius, abejones ar baimes. Žmonių elgesys socialiniuose tinkluose panašus į skenerio – kiekvienas ieškome ir per sekundę atsirenkame tai, kas mums. Tačiau yra vienas bet... ir tas bet – visi ieškome tai, kas pozityvu.