Šis pasiekimas „Yandex“ svarbus siekiant tikslo konkuruoti su tokiomis įmonėmis kaip „Alphabet Inc.“ priklausanti „Waymo“ dėl dalies savaeigių automobilių rinkos, kuri, pasak „UBS Group AG“, iki 2030 m. turėtų būti verta 2 trln. JAV dolerių. Įmonei pasiekus 1 mln. mylių galima spėti, kad netrukus ji galės įteisinti savo technologiją – t. y., įrodyti, kad ji patikima ir saugi. O tai padaryti labai svarbu tam, kad reguliuojančiosios institucijos automobilius be vairuotojų sutiktų išleisti į gatves.
Pasak „Yandex“ paskelbto pranešimo spaudai, didžioji dalis minėto atstumo nuvažiuota viešose Maskvos gatvėse, net sningant ir lyjant, bei Tel Avive, garsėjančiame „didžiuliame miesto karštyje bet kur pastatytais automobiliais“.
Įmonė jau teikia labiausiai Rusijoje paplitusias pavežėjimo paslaugas „Yandex.Taxi“, kurios, kaip paskelbta, pirmąjį 2019 m. pusmetį atnešė16,4 mlrd. rublių (260 mln. JAV dolerių) pajamų, o pelną pradėjo teikti nuo antrojo ketvirčio. Kitos didelės šios rinkos dalyvės – „Waymo“, „GM Cruise“, „Baidu Inc.“ ir „Uber Technologies Inc.“
Interviu įmonės savaeigių automobilių skyriaus vadovas Dmitry Polishchuk teigė, kad „Yandex“ per dvejus metus planuoja padidinti savo automobilių kiekį iki 1 000 (dabar jų yra 50) – o tada įmonės automobiliai 1 mln. mylių galės nuvažiuoti per savaitę.
Svarbiausią skyriaus postą trisdešimt ketverių D. Polishchuk pasiekė prieš trejus metus. Anksčiau vyras vadovavo „Yandex“ paieškos sistemų skyriui ir prižiūrėjo įmonės geografinę padėtį nustatančios programėlės „Navigator“ veiklą. Vyras baigė Rusijos federalinės saugumo tarnybos instituto kriptografijos, komunikacijų ir kompiuterių mokslo specialybę.
Pasak jo, „Yandex“ bendradarbiauja su reguliavimo institucijomis ir ketina pradėti projektą išbandyti automobilius be viduje sėdinčio inžinieriaus dviejuose miestuose – Inopolyje ir Skolkove. Šiuo metu keleiviams „Yandex.Taxi“ programėle užsisakius kelionę savaeigiu automobiliu, priekyje ant keleivio sėdynės sėdi inžinierius, turintis raudoną avarinį mygtuką.
Įmonėms laikytis nusistatytų terminų, kada jų automobiliai pasieks gatves, gali būti sunku. Savaeigiams automobiliams reikalinga programinė įranga pasirodė esanti sudėtingesnė, negu manyta, o nuo tada, kai 2018 kovą Arizonoje bandomasis „Uber“ automobilis užmušė per gatvę ėjusį pėsčiąjį, kūrėjai bei vyriausybės vis dar nerimauja dėl galimos pramonės vystymo kainos žmonėms.
Konferencijoje Armėnijos mieste Jerevane anksčiau šį mėnesį kalbėjęs „Yandex“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Arkady Volozh teigė, kad 24 val. per parą veikiantys savaeigiai taksi automobiliai kainomis dabar jau gali konkuruoti su žmonių vairuojamais taksi. Kasmetinės išlaidos prie automobilio pridedamiems savaeigio vairavimo prietaisams sumažėjo nuo 50 tūkst. JAV dolerių 2018 m. iki 30 tūkst. JAV dolerių 2019 m. – ši kaina tokia pati, kaip išlaidos mokant metinius atlyginimus komandai vairuotojų, kasdien vieną taksi automobilį vairuojančių maždaug po 18 valandų. Įmonė tiki, kad technologijų kaina kris ir toliau.
Pasak D. Polishchuck, kadangi mažai tikėtina, jog klientai mokės daug didesnę kainą už savaeigius automobilius, šios pramonės įmonėms logiškiausia turėti savo automobilių grupę ir naudotis ja keleiviams vežioti.
„Kadangi turime savo taksi įmonę „Yandex.Taxi“, taip daryti galime ir mes“, – teigė jis.
Dar vieną žingsnį link tikslo savo technologijas panaudoti komerciškai įmonė žengė kovą, kai pasirašė sutartį su „Hyundai Motor Group“, kurioje sutarė savaeigius automobilius vystyti kartu su jos inžinieriais. Pirmasis savaeigis įmonės automobilis „Hyundai Sonata“ pasirodė liepą. Pasak D. Polishchuk, „Yandex“ savo automobilius ketina perkelti į „Hyundai-Kia“. Taip automobiliai bus pigesni, o „Hyundai“ galės suteikti rusų technologijoms prieigą prie kitų rinkų.