Žiniasklaidos strategas Ryan Holiday savo knygoje „Skaitmeninė rinkodara“ pasakoja apie šių laikų rinkodaros strategijų ir procesų taikymo ypatybes, kurias formuoja rinkodaros inžinieriai.

Rinkodaros inžinierius

Rinkodaros inžinierius – tai duomenų tyrėjas, dizaino entuziastas ir rinkodarininkas viename asmenyje, kuris nesivadovauja tradicinės rinkodaros taisyklėmis ir vietoj jų pasirenka tik tai, ką galima – tikrinti, sekti ir keisti. Terminas „rinkodaros inžinierius“ skirtingiems žmonėms reiškia skirtingus dalykus.

Rinkodaros inžinierius yra rinkodarininko ir programuotojo hibridas, kuris siekdamas sudominti vartotojus, naudoja A/B testavimą, virusinio marketingo veiksmus, nukreipiančiuosius puslapius, sėkmingą el. pašto pristatymo procentą ir atviro grafiko (angl. Open graph) protokolą. Šie specialistai informaciją priima, apdoroja ir panaudoja skirtingai, jų priemonės – reklamos, už kurių peržiūras mokama, elektroniniai laiškai, tinklaraščiai ir programų kūrimo sąsajų platformos. Organizacijai kurdami skaitmeninės rinkodaros strategiją, rinkodaros inžinieriai atkreipia dėmesį į neįvertintą turtą ir ieško naujų idėjų bei siekia pritraukti vartotojus į platformas.

Skaitmeninė rinkodara

Skaitmeninė rinkodara nėra nuosekli skaičių seka, o kintantis procesas. Reikia atmesti nuomonę, esą rinkodara yra savaiminis veiksmas, prasidedantis baigiant kurti įmonę ar produktą. Skaitmeninė rinkodara yra specifinė mąstysena ir požiūris į savo verslą. „StumbleUpon“ plėtros direktorius Aaron Ginn šią sąvoką apibrėžė tiksliausiai: „ Skaitmeninė rinkodara labiau įprotis nei įrankių rinkinys“. Skaitmeninė rinkodara nėra paslaptyje laikomas patentuotas techninis procesas. Skaitmeninė rinkodara nėra tiesiog tradicinės rinkodaros evoliucija, nes:

· Viskas daroma pačioje įmonėje, o ne už jos ribų (neieškoma visuomenės dėmesio).

· Vertė kuriama turint mažą biudžetą.

· Produkto ar paslaugos rodiklius galima fiksuoti ir stebėti.

„Hotmail“ atvejis

Viena pirmųjų nemokamų internetinio pašto paslaugų „Hotmail“ pradėjo veikti 1996-metais ir pirmoji išpopuliarėjo tarsi virusas. „Hotmail“ įkūrėjai Sabeer Bhatia ir Jack Smith svarstė, kaip išpopuliarinti šią paslaugą, nes tradicinės reklamos būdai buvo per brangūs. Pasitarę su žymiu kapitalo valdymo specialistu Tim Draper, jie nusprendė kiekvieno elektroninio laiško pabaigoje įdėti pranešimą „P.S. Aš tave myliu. Gaukite nemokamą elektroninį paštą „Hotmail“. Taigi kiekvienas elektroninis laiškas, išsiųstas „Hotmail“ vartotojų tapo produkto reklama. Ši kūrybinga skaitmeninės rinkodaros strategija buvo veiksminga, nes daugelį žmonių supažindino su reikalingu, nuostabiu produktu.

Prasidėjo „Hotmail“ vartotojų eksponentinis augimas – milijonas per šešis mėnesius, o dar po penkių savaičių vartotojų skaičius padvigubėjo. Trisdešimt milijonų vartotojų buvo suburta vos per trisdešimt mėnesių. 1997 metais „Hotmail“ buvo parduotas „ Microsoft“ už 400 milijonų dolerių.

Rinkodaros inžinieriai įsitikinę, kad produktą, ir netgi visą įmonę ar verslo modelį galima ir būtina keisti tol, kol jis sulauks sėkmės t. y. geriausias rinkos inžinieriaus spendimas – turėti produktą ar verslą, kuris patenkintų realios ir tiksliai apibrėžtos žmonių grupės poreikius, kad ir laiko prireiktų tobulinti.

Kompiuteris

„Airbnb“ atvejis

Norėdami savo lofto svetainę paversti nedidele nakvynės vieta su pusryčiais 2007 metais verslą pradėjo „Airbnb“ įkūrėjai. Jie įkūrė interneto svetainę pavadinimu „Airbedandbreakfast“, kurioje siūlė nakvynės paslaugą, kurioje svečiai galėtų užsisakyti loftą, ant grindų išdėlioti pripučiamus čiužinius ir gauti nemokamus pusryčius. Vėliau šios įmonės įkūrėjai pakeitė savo paslaugą siūlydami vartotojams alternatyvą - užmegzti ryšius tuo atveju, kai viešbučiuose nėra laisvų vietų. Ši strategija buvo geresnė, bet jie jautė, kad idėją galima tobulinti.

Išanalizavę vartotojų atsiliepimus ir elgesio įpročius, jie sutrumpino interneto svetainės pavadinimą ir atsisakė pusryčių ir ryšių mezgimo. Naudodamiesi „Airbnb“ žmonės galėjo išsinuomoti bet kokį būstą – nuo kambarių iki butų, nuo traukinių, laivų, pilių, mansardų iki privačių salų. „Airbnb“ visame pasaulyje sulaukė milijonų užsakymų per metus. B. Chesky, N. Blecharczyk ir J. Gebbia pradėjo nuo geros idėjos, bet ne itin praktiškos, o baigė įspūdinga ir praktiška idėja, to rezultatas – įmonė tapo verta ne vieno milijardo dolerių.

„Instagram“ atvejis

Iš pradžių „Instagram“ buvo vietos nustatymu grįstas socialinis tinklas pavadinimu „Burbn“ su neprivaloma nuotraukos įkėlimo funkcija. „Burbn“ pritraukė nedidelę vartotojų grupę ir daugiau nei 500 tūkstančių dolerių investicijų, tačiau šio tinklo įkūrėjai pastebėjo, kad daugiausia vartotojus domina programėlės funkcija apimanti nuotraukas ir filtrus.

Ši paslauga netrukus virto mums žinoma mobiliąja „Instagram“ programėle, kurioje galima įkelti nuotraukas su filtrais. Praėjus vos savaitei nuo naujo produkto pristatymo vartotojų skaičius pasiekė 100 tūkstančių, o po aštuoniolikos mėnesių „Instagram“ už milijardą dolerių buvo parduota „Facebook“.

Įmonių tikslas

Visi siekia to paties – vartotojui tobulai tinkančio produkto. Tokios įmonės kaip „Airbnb“ ir „Instagram“ ilgą laiką vis bando naujus variantus, kol galiausiai pasiekia tai, ką rinkodaros inžinieriai vadina produkto tinkamumu rinkai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją