Geram rezultatui pasiekti pataria netaupyti

Renovacija Lazdijuose vyksta be didesnių nesklandumų. Tai patvirtina vieno čia neseniai renovuoto daugiabučio namo, esančio Sodų g. 6, bendrijos pirmininkas Algirdas Kazilionis.

Iki tol sunkiai patikėjęs, kad po renovacijos sąskaitos už šildymą gali sumažėti iki kelių kartų, praėjusį žiemos sezoną bendrijos pirmininkas tuo įsitikino ir pats. Keturių kambarių bute gyvenantis Algirdas 2012 metų spalio mėn. už šildymą mokėjo 146 litus, o praėjusį – 64 litus.

Pasak pirmininko, per renovaciją jų namas įdiegė šildymo sistemą, kuri padeda reguliuoti šildymo srautus name ir taip – paskirstyti temperatūrą. Dėl to šalčiausių butų temperatūra tampa tokia pati, kaip ir šilčiausių.

Paklaustas, kokį patarimą duotų dar tik ketinantiems renovuoti daugiabutį, A. Kazilionis, ilgai nesvarstydamas teigia, kad svarbiausia – priimti tinkamus sprendimus ir kiek galima labiau prižiūrėti renovacijos procesą.

„Norintiems kuo pigiau pasiekti gerų rezultatų gali tekti ir nusivilti. Pigiai padoraus rezultato nepasieksi“, – atkreipia dėmesį bendrijos pirmininkas. Po renovacijos daugiabučiame name pavyko sutaupyti apie 47-48 proc. energijos. Daugiabutis 50 proc. sutaupymo nepasiekė, nes renovacijos metu nepavyko gyventojų įkalbėti apšiltinti stogą ir, anot Algirdo, tai buvo didelė klaida.

Pirmininkas taip pat teigia, kad nemažiau svarbi yra priežiūra. Jis giria techninį prižiūrėtoją, tačiau ir pats po tris kartus per dieną, net ir atostogų metu, važiuodavęs tikrinti atliekamų darbų. Anot jo, gerais rezultatais turi būti suinteresuoti visi – kuo daugiau akių prižiūrės namą, tuo geresnių rezultatų pavyks pasiekti.

Paklaustas, ar ryžtųsi renovacijai dar kartą, bendrijos pirmininkas teigia, kad vargo buvo, bet geri rezultatai atperka viską. Jis džiaugiasi, jog prieš ir po renovacijos atlikus termovizinę daugiabučio namo peržiūrą matėsi didelis skirtumas. „Viskas buvo padaryta gerai, nepaliktas nei vienas tarpelis“, – teigia A. Kazilionis.

Ragina parengti kokybišką investicijų planą

Renovacija Tauragėje juda ne ką lėčiau, o gyventojai, matydami gerus pavyzdžius, supranta renovacijos naudą.

UAB „Tauragės butų ūkis“ direktorė Edita Vaitkutė-Zinkė teigia, jog sunkiausias iššūkis planuojant renovaciją – dokumentacijos procesas. Tačiau ji ragina neprarasti iniciatyvos ir motyvacijos, nes įvairių problemų pasitaiko visur.

Anot E. Vaitkutės-Zinkės, kokybiški investicijų planai yra pirminis dokumentas – vinis, apie kurią sukasi visas namo atnaujinimas, tad svarbu juos parengti atsakingai.
V. Stulgaitis
Griežti renovacijos terminai – nemenkas iššūkis, nes vien investicinio plano parengimas reikalauja laiko. Tačiau norintiems gauti didesnę valstybės paramą (šiuo metu valstybė dengia 40 proc. daugiabučio modernizacijos išlaidų – red. past.) kito kelio nėra, tad siūlyčiau gyventojams sutelkti bendras jėgas ir kuo sparčiau spręsti kylančius klausimus.

„Tauragėje buvo pasitaikęs atvejis, kai techniniai namo renovacijos sprendimai buvo priimti ribojant investicijas, t.y. siekiant neviršyti gyventojų nusistatytos sumos. Visos renovacijos tikslas yra kokybė, o taip parengtuose planuose randami pigiausi, dažniausiai ne patys kokybiškiausi techninių sprendimų variantai, gali lemti daug problemų ateityje“, – teigia E. Vaitkutė-Zinkė.

Dar vienas ne ką mažiau svarbus aspektas, anot jos, – betarpiškas bendravimas su gyventojais. Tauragėje renovuojamų daugiabučių gyventojai kiekvieną savaitę susitinka su namo atstovais, administratoriais, techniniais prižiūrėtojais. Susirinkimų metų yra aptariamos problemos, išsiaiškinama, kas yra negerai.

„Pasikalbėti ateina įvairaus amžiaus gyventojai ir tai, kad jie dalyvauja procese, yra labai svarbu. Dar nebuvo tokio susirinkimo, kuriame niekas nedalyvautų – žmonių visada būna ir tuo labai džiaugiamės“, – pasakoja pašnekovė.

Ji taip pat priduria, kad beveik trejus metus teko aktyviai dirbti su gyventojais, aiškinant renovacijos naudą, bet dabar jau to nebereikia – žmonės patys kreipiasi.

Pasak E. Vaitkutės-Zinkės, tai užtikrina, jog po to gyventojams kils mažiau klausimų, įsivyraus daugiau aiškumo. „Rekomenduoju nuo pat pirmo susirinkimo domėtis ir dalyvauti procese, o ne po visko aiškintis, kodėl tam tikri dalykai buvo vienaip ar kitaip atlikti. Visgi gyventojai yra arčiausiai esantys stebėtojai, kurie, būdami aktyvūs, palengvina darbą“, – tikino E. Vaitkutė-Zinkė.

Reikia veikti kartu

Jau renovuotuose Jurbarko daugiabučiuose šildymo sąskaitos sumažėjo iki 4-5 kartų.

Norintiems pradėti modernizacijos procesą reikia veikti solidariai ir organizuotai – taip procesas vyks greičiau ir, tikėtina, ateityje pavyks išvengti klaidų. Pasak UAB „Jurbarko komunalininkas“ direktoriaus pavaduotojo būsto priežiūrai Vytauto Stulgaičio, konstruktyviai problemas sprendžiantys gyventojai ypač svarbu, kai spaudžia laikas.
Citata
Po renovacijos daugiabučiame name pavyko sutaupyti apie 47-48 proc. energijos. Daugiabutis 50 proc. sutaupymo nepasiekė, nes renovacijos metu nepavyko gyventojų įkalbėti apšiltinti stogą ir, anot Algirdo, tai buvo didelė klaida.

„Griežti renovacijos terminai – nemenkas iššūkis, nes vien investicinio plano parengimas reikalauja laiko. Tačiau norintiems gauti didesnę valstybės paramą (šiuo metu valstybė dengia 40 proc. daugiabučio modernizacijos išlaidų – red. past.) kito kelio nėra, tad siūlyčiau gyventojams sutelkti bendras jėgas ir kuo sparčiau spręsti kylančius klausimus“, – pasakojo jis.

V. Stulgaičio teigimu, mažesniuose miestuose daug laiko užtrunka ir surasti rangovą.

„Statybų įmonės Jurbarke dažnai nebegali pakelti darbų kiekio. Įmonių čia nėra daug, o daugiabučių, kuriems reikalinga renovacija, nemažai, tad joms tektų renovuoti net ir po 10 namų“, – sakė V. Stulgaitis.

Vis dėlto pašnekovas pabrėžė, kad žmonėms būtina suprasti renovacijos svarbą, nes kai kurie daugiabučiai yra išties prastos būklės.

„Renovacijos pradžioje Jurbarke buvo atrinkta 12 neefektyviausių ir daugiausiai energijos suvartojančių daugiabučių. Gyventojams buvo paaiškinta, kad renovaciją daryti būtina ir nėra kitos išeities. Kaip ir dauguma daugiabučių gyventojų, jurbarkiečiai buvo susirūpinę renovacijos kainomis, bet priėmė sprendimą supratę, kad griūvantys namai ateityje gali pareikalauti daugiau išlaidų nei gerai apgalvotas modernizacijos procesas“, – patirtimi dalijosi V. Stulgaitis.

Susirinkimai padeda spręsti kylančias problemas

Apie renovaciją gyventojai kalba skirtingai. Išsakydami tam tikrą nuomonę, nebūtinai remiasi faktais ir tai turi įtakos įvairių mitų atsiradimui.

Tam pritaria renovacijos procesą jau ne vienerius metus administruojanti E. Vaitkutė-Zinkė. „Daugiabučių namų gyventojai neretai dėmesį atkreipia tik į sensacijas, o geri dalykai praleidžiami pro akis. Todėl svarbu net ir elementariausius dalykus paaiškinti susirinkimuose, atkreipti dėmesį į renovacijos sėkmės atvejus bei juos panagrinėti“, – teigia ji.

Taip pat, anot pašnekovės, egzistuoja ir tokia kategorija žmonių, kuriai viskas visuomet yra blogai. Čia ji kaip pavyzdį pateikia vieno renovuoto namo gyventoją, kuris, net ir gyvendamas sutvarkytame, gražiame name, bandė surasti problemų. Tokius gyventojus pašnekovė pataria pakviesti prisijungti prie organizuojamų susirinkimų.

„Su geru mašinistu bei atsakingais keleiviais ir traukinys gerai važiuos. Kiekvienas asmeniškai turėtų siekti, kad renovacija vyktų sėkmingai“, – reziumuoja E. Vaitkutė-Zinkė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)